פסח: מסע אל החירות כהשראה למנהיגות עסקית פורצת דרך

חג הפסח, המהווה נקודת ציון מרכזית בלוח השנה היהודי, אינו רק זיכרון היסטורי של יציאת מצרים, אלא גם הזדמנות נדירה להתבונן בקשר הסימבולי העמוק בין סיפור הגאולה הקדום לבין המציאות המורכבת של העולם העסקי המודרני כיום


10:13 ,18.04.2024 מאת: לבנת קיזנר

בדומה למשה רבנו, שהוביל את בני ישראל אל עבר החירות דרך ים סוער, גם כיום מנהיגים עסקיים נדרשים לנווט את ספינותיהם בים סוער של אתגרים והזדמנויות.  עליהם להוביל את צוותיהם אל עבר יעדים מורכבים, תוך התמודדות עם תחרות עזה, שינויים טכנולוגיים ואי-ודאות כלכלית נוכח המלחמה.

 

הצלחה בעולם העסקי, בדומה לשחרור מעבדות, דורשת תכונות דומות לאלו שהפגינו אבותינו במצרים:

 

  1. תזמון מדויק: מנהיגים עסקיים מוצלחים יודעים לזהות הזדמנויות בזמן הנכון, לקבל החלטות אסטרטגיות מושכלות ולפעול בזריזות ובנחישות.
  2. חוסן נפשי: ניהול עסקי כרוך בהתמודדות עם קשיים ואתגרים רבים. מנהיגים חזקים יודעים להתמודד עם לחצים, לקבל ביקורות באופן בונה ולשמור על מוטיבציה גבוהה גם בתקופות קשות.
  3. אומץ לב לבצע שינויים: עולם העסקים נמצא בתהליך של שינוי מתמיד. מנהיגים חדשניים אינם חוששים לחשוב מחוץ לקופסה, לבצע שינויים נועזים ולהוביל את צוותיהם אל עבר דרכים חדשות.

 

בחג הפסח, בעודנו חוגגים את ניצחון הרוח והאמונה, בואו ניקח השראה מסיפור יציאת מצרים. נזכור את כוחה של פעולה החלטית, נחושת ומתואמת, ונשאב ממנה כוחות להתמודדות עם האתגרים העומדים בפנינו בעולם העסקי.

 

מנהיגים עסקיים יכולים ללמוד רבות מסיפור יציאת מצרים:

חשיבותו של חזון ברור: משה רבנו ידע לאן הוא מוביל את בני ישראל. היה לו חזון ברור של עתיד חופשי ומובטח, חזון שהניע את העם כולו. גם מנהיגים עסקיים חייבים לגבש חזון ברור עבור החברה שלהם, חזון שיעניק השראה לעובדים וינווט אותם אל עבר המטרות המשותפות.

עבודה משותפת: יציאת מצרים לא הייתה אפשרית ללא שיתוף פעולה נרחב בין כל בני ישראל. גם בעולם העסקי, הצלחה תלויה ביכולת לעבוד יחד כצוות, תוך שיתוף פעולה, תקשורת פתוחה ונכונות לסייע אחד לשני.

התמודדות עם קשיים: מסעם של בני ישראל היה רצוף קשיים ואתגרים. הם התמודדו עם רעב, מחלות, אויבים ומכשולים רבים. גם בעולם העסקי, קשיים ואתגרים הם חלק בלתי נפרד מהדרך. מנהיגים חזקים יודעים להתמודד עם קשיים באופן יעיל, ללמוד מהם ולצמוח מהם.

אמונה בכוחות: יציאת מצרים הייתה נס, ביטוי לאמונה חזקה בכוח האלוהי. גם בעולם העסקי, אמונה בכוחות עצמנו וביכולתנו להצליח היא תנאי הכרחי להצלחה. עלינו להאמין ביכולתנו להתגבר על כל אתגר ולממש את החלומות שלנו.

 

 


פסח: מסע אל החירות כהשראה למנהיגות עסקית פורצת דרךלבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il