עולם העבודה הפרוע: איך להפוך את עצמך למותג

בשוק העבודה התחרותי של ימינו כדאי להפוך לאטרקטיבי עבור מעסיקים. הפיכה למותג היא תהליך שדורש השקעה של זמן ומאמץ, אך התוצאות בהחלט שוות את זה - לבנת קיזנר עם הטיפים הנכונים להשיג את המטרה


09:32 ,03.06.2024 מאת: לבנת קיזנר

בשוק העבודה התחרותי של ימינו, מציאת מקום עבודה טוב זוהי כבר לא משימה פשוטה כמו פעם. לא מספיק רק להיות בעל כישורים וניסיון רלוונטיים - צריך גם לדעת לבלוט מהמוני המועמדים ולשכנע את המעסיקים הפוטנציאליים שאתם האדם הנכון עבור התפקיד.

 

אז איך עושים את זה?

התשובה היא פשוטה: הופכים את עצמכם למותג.

 

מה זה אומר להיות מותג?

איש השיווק האמריקאי טום פיטרס טבע את המונח ״מיתוג אישי״ במאמר The Brand Called You, שפרסם בשנת 1997. הוא קבע כי מיתוג אישי אינו מתבסס על שיפור עצמי, אלא על ״אריזה מחדש״ או ״מיצוב מחדש״. כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים.

להיות מותג משמעו ליצור לעצמך זהות ייחודית וברורה. זה אומר להגדיר את הכישורים, הניסיון, הערכים והמטרות שלך בצורה ברורה ותמציתית. בנוסף, זה  אומר לדעת איך לתקשר את כל אלה בצורה אפקטיבית בפני מעסיקים פוטנציאליים ולייצר בולטות בסביבה רווית מתחרים.

 

למה זה חשוב?

בעולם העבודה של היום, מעסיקים מחפשים יותר מסתם מנהלים. הם מחפשים שותפים לדרך, שיכולים להביא ערך ייחודי לחברה שלהם.

כשהם פוגשים מועמדים בדרג ניהולי שהם מותג, הם מבינים מיד:

·  מה הופך אותם לייחודי

·  מהם הכישורים והניסיון שלהם

·  מהם הערכים שלהם

·  איך הם יכולים לתרום לחברה

 

הם אף יפנו אליי עם שמות מדויקים של מועמדים, שהם היו רוצים שאשכנע לעבור לחברה שלהם, כי הם מבינים את הערך העצום שהם יוכלו להביא להם. לעומת זאת, מועמדים שאינם מותג נתפסים כסתמיים ובלתי מרתקים ולכן גם לא יהיו מחוזרים.

 

אז איך להפוך למותג?

הפיכה למותג היא תהליך שדורש השקעה של זמן ומאמץ, אך התוצאות בהחלט שוות את זה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל:

1. הגדירו את המותג שלכם:

תחלו בכך שתבינו מה הופך אתכם לייחודיים. מהם הכישורים והניסיון שלכם? מהם הערכים שלכם? מהן המטרות שלכם?

כתבו רשימה של כל הדברים הללו, ותהוו את הבסיס למותג שלכם.

2. צרו סיפור:

לאחר שהגדרתם את המותג שלכם, עליכם ליצור סיפור שיספר אותו. הסיפור שלכם צריך להיות אותנטי, מעורר השראה ומשכנע.

חשבו על האתגרים שניצבתם בפניהם, ההישגים שהשגתם והלקחים שלמדתם לאורך הדרך.

סיפורכם יעזור לכם להתחבר עם מעסיקים פוטנציאליים ברמה אישית יותר.

3. בנו פלטפורמה מקוונת:

היום, יותר מתמיד, חשוב להיות נוכחים ברשת.

צרו לעצמכם פרופיל לינקדאין מעודכן והשתמשו בפלטפורמה הזו בכדי לשתף את הסיפור שלכם, להציג את הכישורים שלכם ולהתחבר עם אנשים בתחום שלכם.

 

4. היו פעילים:

שיווק המותג שלכם הוא תהליך מתמשך. השתתפו בכנסים ואירועים מקצועיים, התנדבו בארגונים שאתם מאמינים בהם, וכתבו מאמרים או פוסטים בלינקדין בתחום שלכם. כל פעילות שתעשו תעזור לכם להגביר את הנראות שלכם ולבנות את המוניטין שלכם.

 

5. היו אותנטיים:

הדבר החשוב ביותר הוא להיות אותנטיים. אל תנסו להיות מישהו שאתם לא. מעסיקים יכולים לזהות בקלות זיוף, וזה יפגע בסיכויים שלכם. היו גאים במי שאתם ובמה שיש לכם להציע, ותנו למותג שלכם לשקף את האישיות הייחודית שלכם.

 

לסיכום, הפיכה למותג היא השקעה שתשתלם לכם לאורך כל הקריירה שלכם. זה יעזור לכם לפתוח דלתות בקלות יותר, להתקדם בקריירה שלכם ולזכות בהזדמנויות חדשות . התחילו לבנות את המותג שלכם עוד היום. הגדירו את הזהות שלכם, צרו סיפור וקדמו את עצמכם בפני מעסיקים פוטנציאליים. בהצלחה. 

 

 

 


עולם העבודה הפרוע: איך להפוך את עצמך למותג לבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il