מגמות בעולם גיוס הבכירים לאיתור מועמדים שמתאימים לארגון שלכם

לאור כל השינויים שהיו בשנים האחרונות והשינויים שעוד צפויים להגיע, בניית צוות ניהולי חזק הינה מטרה חשובה לאין שיעור. כיצד ניתן לגייס מנהלים המותאמים לנורמות החדשות, שמחייבות גמישות וחשיבה מחוץ לקופסא? לבנת קיזנר מחברת Hunter עם כמה עצות


13:22 ,22.09.2022 מאת: לבנת קיזנר

מגפת הקורונה שיבשה בשנים האחרונות את שגרת חיינו בלא מעט מקומות, אבל מה שלא ישתנה לעולם זה הצורך של כל חברה לצמוח. לאור כל השינויים שהיו בשנים האחרונות והשינויים שעוד צפויים להגיע, בניית צוות ניהולי חזק הינה מטרה חשובה לאין שיעור. השאלה שנשאלת היא כיצד ניתן לגייס מנהלים המותאמים לנורמות החדשות, שמחייבות גמישות וחשיבה מחוץ לקופסא?

 

אחרי חשיבה מעמיקה וניסיון מול לא מעט לקוחות שגייסתי עבורם מנהלים בכירים, מצאתי את השיטה היעילה ביותר למציאת המנהלים הטובים ביותר לארגון שלכם.

 

התחילו מניתוח הארגון שלכם

 

ישנם מנהלים רבים שמתהדרים בהצלחות מרשימות לאורך הקריירה שלהם, אבל אולי זה לא בהכרח יתאים לחברה שלכם, למרקם האנשים ולקצב שבה היא עובדת. הצעד הראשון לקראת גיוס מנהלת/מנהל, שישפיע על הצוות, הוא לזהות כיצד אתם רוצים לצמוח ולראות אם למועמד הרלוונטי יש את היכולת להביא לכם את הצמיחה הזו.


השתמשו בגורם חיצוני אובייקטיבי

 

קשה מאוד לקיים תהליך מיון אובייקטיבי אם אין גורם חיצוני שמתחלל את כל התהליך. הערכה רב ממדית היא חשובה ביותר בכדי לקבל תובנות מעמיקות יותר לגבי מועמדים מתאימים. גורם חיצוני לרוב יוכל לסייע לכם לזהות נקודות עיוורון בתהליך הגיוס, קרי אזורים שהגישה הקיימת בארגון איננה מאפשרת להכיר בקיומם או שהיא מדחיקה את משמעותם באופן מתמשך כך שלא יאיימו על הסדר הקיים.

 

הובילו תיעדוף לגיוון

 

הגיוון הופך את החברה שלכם להרבה יותר מקצועית ויעילה. תיעדוף גיוון, שוויון והכלה ברמת ההנהלה יכולה לשפר את הפרודוקטיביות ולהניע תוצאות חיוביות. מחויבות שכזו הופכת את החברה שלכם לאטרקטיבית יותר עבור מאגר רחב יותר של מועמדים. גיוון לא חייב להיות רק ביחס לגזע, מגדר ונטייה מינית אלא גם התמקדות בניסיון המגוון, הרקע אישי והמקצועי וההיסטוריה הסוציו-אקונומית שהמועמדת/מועמד מביאים.

 

ייעלו את תהליך הגיוס

 

כל שלב בתהליך האיתור שלכם חשוב מאוד בכדי למצוא את המועמדים האיכותיים ביותר. לעתים קרובות, מאמצי האיתור של חברה חסרי עומק. זה אומר, שהרבה מאוד זמן מבוזבז על ראיונות של מנהלים שאין להם את הכישורים הדרושים. לעומת זאת, יכולים להיות לכם תהליכי חיפוש מעולים, אבל שיטות המיון שלכם מיושנות. הדרך הזו יכול להוביל להחלטה שגויה, כאשר מגייסים מנהלות/מנהלים. על ידי ייעול תהליך הגיוס שלכם, תוכלו לראות אילו שלבים חזקים ואיזה תהליכים זקוקים לעזרה כלשהי.
 

ערכו חיפוש מקיף

 

לרוב חברות אינן מבצעות חיפוש מקיף וקפדני של מועמדים. הם מקבלים את ההחלטה על גיוס המנהל ממאגר מצומצם של מועמדים, מה שמגביל את האפשרויות שלהם ומגביר את הסיכון לכישלון. למרבה המזל, כיום היכולת להגיע לרשת רחבה של מועמדים קלה מתמיד. מנהלי גיוס אינם מוגבלים עוד לשיחות קרות וראיונות אישיים, הודות לחידושים בטכנולוגיות דיגיטליות. וידאו בזמן אמת, פלטפורמות משולבות של מדיה חברתית ויישומי טקסט/צ׳אט יעילים מאפשרים לחברות להגיע למועמדים ראויים מהר יותר מאי פעם.

 

גם חברות אטרקטיביות שמושכות מועמדים בקלות, אינן מגבילות את עצמן ולרוב ייעזרו בגורם חיצוני בכדי להגיע למועמדים. חברות לגיוס בכירים (Executive Search) ללא ספק יכולות לעזור לצוותי גיוס פנימיים באופן משמעותי, על ידי מתן תובנות באשר למועמדים אטרקטיביים ודינמיקת השוק. ככל שיכולות מיפוי המועמדים שלכם רחבות ומעמיקות יותר, כך גדל הסיכוי שתעסיקו את המועמדים הטובים ביותר ולא רק את הזמינים ביותר.
 

הציעו תמריצים מניעים

 

כשאתם מראיינים מנהלים בכירים לתפקידים בצוות ההנהלה שלכם, חשוב לזכור שאתם כנראה מדברים עם מועמדים מיומנים ומנוסים יותר. אם מועמדת/מועמד בנה קריירה ניהולית מוצלחת, סביר להניח שהוא יודע מה הערך שהוא יביא לחברה שלכם. אנשים אלה לרוב יהיו גם בעלי רוח יזמית. לכן , יהיה זה צעד חכם להציע להם חבילת שכר הכוללת גם אופציות או מניות בחברה. ולמה? משתי סיבות: ראשית, זה יכול לסייע לכם מבחינת גובה שכר הבסיס. שנית, זה מספק מוטיבציה נוספת למועמד להצמיח את העסק שלכם ולהגדיל את הרווחיות שלו.

 

לסיכום, גיוס מנהלת/מנהל לצוות הניהולי שלכם יכול להיות תהליך ארוך ומפרך. אבל ברגע שגייסתם את המנהלים הנכונים, אתם יכולים לישון בשקט ולדעת שיש לכם צוות ניהולי מצליח ומיומן היטב. כשאתם מבקשים להעסיק מנהלים חדשים, שקלו בחום לשפר את תהליך הגיוס שלכם באמצעות מיונים אובייקטיביים, חיפוש נכון ותמריצים מניעים. בדרך הזו תוכלו למקסם את הסיכוי להצלחה בגיוס המנהלים המושלמים עבור הארגון שלכם. בהצלחה!
 

 

מגמות בעולם גיוס הבכירים לאיתור מועמדים שמתאימים לארגון שלכםלבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il