למה חשוב לתת בלעדיות לחברה המתמחה בגיוס בכירים וטאלנטים?

בחירת חברת גיוס איכותית היא החלטה אסטרטגית חשובה עבור כל ארגון שרוצה למשוך אליו את הטאלנטים הטובים ביותר. מתן בלעדיות לספק גיוס אחד הוא צעד אסטרטגי וחכם שיכול לשפר משמעותית את תוצאות הגיוס שלכם


10:17 ,02.05.2024 מאת: לבנת קיזנר

בחירת חברת גיוס איכותית היא החלטה אסטרטגית חשובה עבור כל ארגון שרוצה למשוך אליו את הטאלנטים הטובים ביותר. אחת השאלות המרכזיות שעולות בעת בחירת החברה היא האם להעניק לה בלעדיות לגיוס לתפקיד מסוים. במאמר זה, אשתף אתכם מניסיוני ביתרונות הרבים של מתן בלעדיות לחברה אחת ואראה לכם כיצד זה יכול לחסוך לכם זמן, כסף ולשפר משמעותית את תוצאות הגיוס.

 

אשליית השפע: יותר קורות חיים לא תמיד אומר יותר מועמדים איכותיים

 

ארגונים רבים נוטים לחשוב שככל שיעסיקו יותר ספקי גיוס הם יקבלו יותר קורות חיים וכך יגדלו הסיכויים למצוא את המועמד המושלם. אני קוראת לתפיסה הזו ״אשליית השפע״ והיא עלולה להוביל לבזבוז זמן ומשאבים רבים.
 

הסיבה לכך היא, שרוב קורות החיים המתקבלים אינם רלוונטיים לתפקיד. הם עשויים להיות של מועמדים לא מנוסים, חסרי הכישורים הנדרשים, או שאינם מעוניינים כלל במשרה.

כאשר אתם נותנים בלעדיות לספק אחד, אתם מבטיחים שרק מועמדים איכותיים ורלוונטיים יגישו מועמדות. הספק יבצע סינון קפדני של קורות החיים, תוך שימוש בניסיונו ובידע המקצועי שלו, ויציג בפניכם רק את המועמדים הטובים ביותר.
 

 

מחויבות הדדית: שיתוף פעולה יעיל להשגת התוצאות הטובות ביותר

 

מתן בלעדיות לספק המגייס יוצר מערכת יחסים של מחויבות הדדית. הספק יודע שאתם סומכים עליו ונותנים לו את ההזדמנות למצוא את המועמד המושלם עבורכם, ולכן הוא משקיע את מלוא המרץ והמאמצים בתהליך הגיוס. הספק יפעל באופן אקטיבי כדי לאתר מועמדים פוטנציאליים, גם אלו שאינם מחפשים עבודה באופן פעיל. הוא ייצור קשר אישי עם כל מועמד ויבחן לעומק את התאמתו לתפקיד ולתרבות הארגונית שלכם. הספק יודע שהמאמץ יניב לו פרי, שהרי אין ספק אחר שעשוי למנוע ממנו לקבל את שכרו. לעומת זאת, כאשר אתם עובדים עם מספר ספקי גיוס ללא בלעדיות, אין לכם ביטחון שהם יקדישו את מלוא תשומת הלב לתפקיד מהסיבה שלהם אין ביטחון שיקבלו את שכרם. ולכן ייתכן שהם יפנו אליכם עם המון מועמדים שאינם רלוונטיים רק כדי ״לסגור״ את המשרה כמה שיותר מהר ולגבות את עמלתם.  

 

ידע מקצועי ומידע אמין: קבלת ההחלטה הנכונה

 

ספק בעל ניסיון רב בתחום גיוס בכירים וטאלנטים צובר ידע מקצועי נרחב לגבי דרישות השוק, טרנדים בתחום הגיוס והפרופילים של המועמדים המובילים. ידע זה מאפשר לו לבצע הערכה מדויקת של כל מועמד ולהמליץ לכם על המועמד המתאים ביותר, לא רק מבחינת הכישורים והניסיון, אלא גם מבחינת התאמתו לתרבות הארגונית ולצוות העבודה.

כאשר אתם עובדים עם מספר ספקים ללא בלעדיות, קשה לכם לקבל תמונה מלאה של כל המועמדים. ייתכן שתקבלו המלצות סותרות מספקים שונים, ותתקשו להחליט מי מהם אמין ומי לא.

 

עקביות במסרים: חיזוק תדמית החברה

 

כאשר אתם נותנים בלעדיות לספק אחד, אתם מבטיחים שהמועמדים יקבלו מידע עקבי ואמין לגבי התפקיד, החברה והתרבות הארגונית. הספק יקבל מכם תיאור מדויק ומפורט לגבי דרישות התפקיד והציפיות שלכם, וידאג להעביר את המידע בצורה ברורה ומקצועית לכל מועמד. גישה זו חשובה מאוד לחיזוק תדמית החברה כמעסיק אטרקטיבי. מועמדים רבים שמים לב לאופן שבו מתקשרים איתם במהלך תהליך הגיוס, ורשמים חיוביים יכולים להשפיע משמעותית על ההחלטה שלהם האם להגיש מועמדות או לא.

 

לעומת זאת, כאשר אתם עובדים עם מספר ספקי גיוס ללא בלעדיות, קשה לכם לוודא שהמועמדים יקבלו מידע עקבי ואמין. ייתכן שהם יקבלו מסרים שונים מספקים שונים, מה שעלול לפגוע בתדמית החברה ולגרום להם לחשוב שהחברה לא מאורגנת ומקצועית.

 

חיסכון בזמן ובכסף: תהליך גיוס יעיל ומהיר

 

מתן בלעדיות לספק אחד יכול לחסוך לכם זמן וכסף משמעותיים. הספק יטפל בכל תהליך הגיוס מתחילתו ועד סופו, תוך שימוש בניסיונו ובידע המקצועי שלו כדי לייעל את התהליך ולקצר את משך הזמן עד מציאת המועמד המושלם.

 

לעומת זאת, כאשר אתם עובדים עם מספר ספקי גיוס ללא בלעדיות, אתם צריכים לנהל ולעקוב אחר מספר תהליכי גיוס במקביל, מה שעלול להיות מורכב וזמן רב. ייתכן שתצטרכו להשקיע זמן רב בתיאום בין הספקים השונים, ובבחירת המועמד המתאים ביותר מתוך מגוון רחב של מועמדים.

 

לסיכום, מתן בלעדיות לספק גיוס אחד הוא צעד אסטרטגי וחכם שיכול לשפר משמעותית את תוצאות הגיוס שלכם. לכן, אם אתם מחפשים למצוא את המועמד המושלם לתפקיד פתוח בארגון שלכם, אני ממליצה לכם בחום לשקול את האפשרות של מתן בלעדיות לספק אחד.

 

 


למה חשוב לתת בלעדיות לחברה המתמחה בגיוס בכירים וטאלנטים?לבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il