לחשוב כמו מנהלי שיווק, לפעול כמו מגייסים

בשוק תחרותי כמו היום, מי שרוצה לגייס את העובדים הטובים ביותר, לא יכול להסתמך רק על קמפיינים נוצצים. חברות גיוס הן אלו שמעצבות את תדמית החברה מול המועמדים. לבנת קיזנר על היתרון התחרותי של העידן החדש


08:24 ,05.03.2025 מאת: לבנת קיזנר

במשך שנים, ארגונים השקיעו סכומי עתק בפרסום וקמפיינים כדי למשוך עובדים מוכשרים. אך מי שבאמת נמצאים בקו החזית מול המועמדים, יוצרים את הקשר האישי ומעצבים את תדמית החברה, הם המגייסות והמגייסים. דווקא הם, הרבה יותר מכל מודעה ממומנת או קמפיין מיתוגי, הופכים את החברה למעסיק נחשק. בעולם תחרותי שבו המשאב האנושי הוא הנכס היקר ביותר, ארגונים שלא ייתנו דגש על גיוס איכותי ימצאו עצמם בפיגור מול המתחרים.

 

שוק העבודה משתנה - ואתו גם תפקיד הגיוס

 

שוק העבודה העולמי עובר שינויים מהותיים – משבר הקורונה שינה את כללי המשחק עם עבודה היברידית, המלחמות והמשברים הכלכליים הגבירו את חוסר הוודאות, וההתפתחות הטכנולוגית המואצת מציבה אתגרי התאמה לכל ארגון. אם בעבר גיוס היה נחשב תהליך טכני שמסתכם בפרסום משרה וסינון קורות חיים, הרי שהיום מדובר באסטרטגיה עסקית לכל דבר ועניין. המעסיקים נדרשים להבליט את הערך המוסף שלהם, ליצור חוויית מועמד אטרקטיבית ולבנות מותג מעסיק שמשדר את היתרונות של החברה בצורה אותנטית.

 

חברות גיוס הן מנהלי מותג של הלקוח

 

בארגונים המובילים מבינים כיום, שחברות גיוס הן שותפות עסקיות קריטיות, הרבה מעבר להיותן גוף מתווך. מגייסות ומגייסים מקצועיים יודעים לזהות מה באמת מניע מועמדים, איך לדבר אליהם בגובה העיניים ואיך לשדר את ערכי החברה באופן שמעורר עניין והזדהות.

 

עבור חברות גיוס מקצועיות, תיאור משרה אינו רק רשימת דרישות – הוא כלי אסטרטגי לבניית מותג מעסיק חזק. הן אלו שמנהלות את חוויית המועמד, מהפנייה הראשונית ועד החתימה על החוזה, תוך שמירה על שקיפות, מענה אישי ואווירה חיובית. בכך, הן מגדילות משמעותית את סיכויי ההצלחה של הארגון בגיוס טאלנטים.

 

מחקרים מראים כי חברות שמשקיעות בתהליך הגיוס שלהן משפרות את אחוזי ההתאמה ב-30% ומפחיתות משמעותית את שיעור הנטישה בשנה הראשונה. מועמד שחווה תהליך גיוס מקצועי ונעים ייטה להישאר בארגון לאורך זמן ולהמליץ עליו לאחרים. לעומת זאת, תהליך גיוס לא מוצלח עלול לפגוע בתדמית החברה ולהרחיק מועמדים פוטנציאליים בעתיד.

 

נתוני השטח מוכיחים: השקעה במגייסים מחזירה את עצמה

 

השקעה ישירה בתהליך הגיוס מביאה לתשואה גבוהה במיוחד. מחקר שפורסם ב-Journal of Risk and Financial Management מצא כי הגדלת ההשקעה במשאבי אנוש ב-20% הובילה לעלייה של 14% ברווחיות הארגון. ארגונים שמבינים את החשיבות של גיוס איכותי ומייעדים לכך משאבים רואים שיפור משמעותי בפריון העבודה, בעלויות התפעול ובשביעות רצון העובדים. ההשקעה במגייסים ובשיטות גיוס מתקדמות איננה הוצאה – היא השקעה אסטרטגית שמייצרת ערך ארוך טווח.

 

איך הופכים את הגיוס ליתרון תחרותי?

 

כדי למנף את כוחן של חברות הגיוס ולהפוך את תהליך הגיוס לכלי אסטרטגי, יש לבחור שותפים שיודעים:

  • לבנות תוכנית פרויקט אסטרטגית ומקיפה המנתחת את הצרכים המדויקים של הארגון .

  • להבין לעומק את הפסיכולוגיה של המועמדים שהם מראיינים.

  • לספר את סיפור המותג של הארגון בצורה שיווקית נכונה ומדויקת.

  • לשלב כלים טכנולוגיים מתקדמים כדי לשפר את חוויית הגיוס ולהגיע לקהלים רחבים יותר.

  • ליצור חוויית מועמד מקצועית, אישית ומדויקת שמשקפת את התרבות הארגונית האמיתית.

 

לסיכום, חברות גיוס הן הפנים של המעסיק. בשוק תחרותי כמו היום, מי שרוצה לגייס את העובדים הטובים ביותר, לא יכול להסתמך רק על קמפיינים נוצצים. חברות גיוס הן אלו שמעצבות את תדמית החברה מול המועמדים. הן אלו שחייבים לדעת איך לספר את הסיפור של הארגון ולמשוך אליו את האנשים הנכונים. בסופו של דבר, גיוס מוצלח הוא זה שמייצר לא רק עובדים – אלא שגרירים נאמנים, שיצמחו עם החברה ויתרמו להצלחתה לאורך זמן.

 

 

לבנת קיזנר – בעלים ומנכ״לית EXECULEAD - משרד EXECUTIVE SEARCH לאיתור וגיוס בכירים. לבנת מלווה כיום דירקטוריונים, מנכ״לים והנהלות בכירות באיתור המועמדים הכי מדויקים עבורם לתפקידים בכירים במגוון גדול של תעשיות בארץ ובעולם. בעברה כיהנה כמנכ״לית המכללה העסקית, מנכ"לית קבוצת מכללות תפנית-פאר וסמנכ"לית שירותים עסקיים באיגוד לשכות המסחר. דוא״ל [email protected]   נייד 052-3421616 www.execulead.co.il