לארגון תפקיד אסטרטגי בניהול הלחצים ורווחת העובדים

לחץ בעבודה יכול להיות בעל השלכות מזיקות הן על בריאות העובדים והן על הארגונים החל משחיקה ועד ירידה בתפוקה. על ידי טיפול בגורמים השורשיים, הארגון יכול ליצור מקום עבודה שלא רק מקל על תסמיני לחץ, אלא גם מונע מהם להתעורר מלכתחילה


11:27 ,18.02.2024 מאת: לבנת קיזנר

הסביבה הדינמית והתובענית של מקומות העבודה בעידן החדש, שאליה נוספה גם המלחמה, מחייבת ארגונים לייחס חשיבות עליונה בטיפול במתח ובלחצים של העובדים. בעוד שהגישה הנפוצה מתמקדת לרוב בטיפול בסימפטומים, כגון תוכניות מיינדפולנס, מדיטציה ונשימות, התפקיד האסטרטגי של הארגון טמון בהשקעה בטיפול במה שיוצר את המתח והלחצים, שהינו לרוב עומס כבד בעבודה.

 

כמה פעמים שמעתי ממועמדים בכירים שנמצאים בתפקיד מאתגר מאוד ושכר מתגמל, שהם בוחרים לעזוב, כי הם לא מסוגלים יותר להתמודד עם הלחץ והעומס האינסופי בעבודה. 

 

לחץ בעבודה יכול להיות בעל השלכות מזיקות הן על בריאות העובדים והן על הארגונים החל משחיקה ועד ירידה בתפוקה. ההשקעה בתוכניות להתמודדות עם הלחץ היא מעולה, אבל חשוב להבין שהן מטפלות רק בסימפטומים. בכדי למגר את התופעה, ארגונים צריכים להשקיע באופן יזום בטיפול בגורמים השורשיים ללחץ, הנובעים מעומסי עבודה מוגזמים.

 

אחת מהאחריויות העיקריות של הארגון היא ליצור סביבה המטפחת את רווחת העובדים. מהלך זה כרוך בהבנה מקיפה של הגורמים התורמים ללחץ, במיוחד אלה הקשורים לעומסי עבודה. מנהלי משאבי אנוש צריכים לשתף פעולה עם ההנהלה כדי ליישם מדיניות שתקדם ציפיות עבודה ריאליות, יעדים סבירים ואיזון בריא בין עבודה לבית.

 

השקעה בתוכניות לטיפול במתח המכוונות במיוחד לגורמי לחץ הקשורים לעומס עבודה היא מהלך אסטרטגי. תוכניות אלה יכולות  לכלול ארגון מחדש של תהליכי העבודה, מתן משאבים נוספים או אופטימיזציה של חלוקת המשימות. על ידי טיפול בבעיות הליבה המובילות ללחץ, הארגון לא רק משפר את שביעות רצון העובדים אלא גם משפר את הביצועים הארגוניים הכוללים.

 

יתרה מכך, התמקדות במתח הקשור לעומס עבודה מתיישר עם האחריות המניעתית של  אגף משאבי אנוש . במקום להגיב לתסמינים כשהם מתעוררים, מנהלי משאבי אנוש יכולים לנקוט עמדה פרואקטיבית וליישם אמצעים להפחתת הלחץ לפני שהוא יסלים. זה יכול לכלול הערכות קבועות של עומס עבודה, מנגנוני משוב לעובדים ויוזמות לשיפור מתמיד.

 

היתרונות עבור ארגונים שמתעדפים את הטיפול בלחץ הנובע מעומס עבודה הם משמעותיים. מורל גבוה יותר של עובדים, שביעות רצון גבוהה בעבודה ושיעור שימור עובדים גבוה הם רק חלק מהתוצאות החיוביות. תרבות ארגונית שמעריכה באמת ובתמים את רווחתם של עובדיה תורמת למותג מעסיק חיובי, מושכת מועמדים טובים ומשמרת כישרונות מובילים.

 

לסיכום, בעוד שלתוכניות מיינדפולנס, מדיטציה ונשימות יש יתרונות רבים, ההשפעה האסטרטגית האמיתית של הארגון טמונה בהשקעה בטיפול במתח ולחצים הנובעים מעומסים כבדים. על ידי טיפול בגורמים השורשיים, הארגון יכול ליצור מקום עבודה שלא רק מקל על תסמיני לחץ, אלא גם מונע מהם להתעורר מלכתחילה. התוצאה היא סביבה ארגונית יותר בריאה ויצרנית לאורך זמן.

 

 

 

לארגון תפקיד אסטרטגי בניהול הלחצים ורווחת העובדים לבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il