כשהגיוס פוגש את AI ויוצא לשחק

מגייסות ומגייסים שרוצים למשוך את האנשים הטובים באמת - חייבים לספר את הסיפור שלהם מחדש. ולפעמים, הסיפור הזה מתחיל לא במסמך וורד אלא באריזת בובה שקופה. דווקא בינה מלאכותית מציעה הזדמנות בלתי צפויה


11:20 ,09.04.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

בעולם שבו תשומת הלב הפכה למשאב נדיר, ובמיוחד בשוק עבודה תחרותי כמו שלנו, מנהלות ומנהלי משאבי אנוש נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה. בתקופה שבה מועמדים כישרוניים מדלגים בקלות בין פוסטים בלינקדאין, והפיד עמוס בתוכן שיווקי שחוזר על עצמו, החיפוש אחר דרכים מקוריות לגיוס עובדים הופך להיות משימה קריאטיבית. ודווקא בינה מלאכותית – הכלי הטכנולוגי שמאיים לייעל כל תהליך – מציעה הזדמנות בלתי צפויה לאנושיות, יצירתיות ומשחק: יצירת בובת אקשן של המשרה שאנחנו מגייסים אליה. נשמע מוזר? אולי. עובד? ועוד איך.

 

מה בין גיבורי-על לגיוס?

 

מאז שהפך ה-AI לכלי נגיש שמאפשר ליצור תמונות לפי טקסט, נפתחו בפני עולם הגיוס דלתות חדשות  ודמיוניות. קחו לדוגמה את Midjourney, DALL·E או Stable Diffusion מנועי יצירת תמונה מבוססי טקסט שמאפשרים לכל אחד ואחת מכם להזין תיאור קצר  ולקבל תמונה שתגרום אפילו למועמד הכי פסיבי לעצור ולחייך. והשימושים? בלתי מוגבלים. גיוס למשרת טכנאי מחשבים? צרו תמונה של בובת טכנאי באריזת צעצוע רטרו, עם טאבלט, מברג וראוטר. מגייסים למנהלת דיגיטל? קבלו דמות בסגנון ברבי מודרנית, לבושה במראה קז׳ואל עם לפטופ, טיק טוק פתוח ודוח אנליטי בידה.

 

המטרה: להפוך את המשרה ממודעה גנרית – לדמות חיה, ויזואליה ושובה לב. כזו שנראית כמו מוצר מדף, רק שהיא לא נמכרת – היא מגייסת.

 

איך עושים את זה? שלב אחר שלב:

 

1. בחרו משרה חשובה בגיוס הנוכחי

נסו להתחיל ממשרה אחת, רצוי כזו שהארגון שלכם מתקשה לגייס אליה או שדורשת בולטות שיווקית מיוחדת. זה יכול להיות תפקיד טכנולוגי, שירותי, או אפילו משרת ניהול.

2. חשבו על אביזרי הבובה

זה השלב שבו הקסם קורה. נסו לדמיין מה היו שמים בתוך האריזה של הדמות הזו לו הייתה נמכרת בחנות צעצועים: אילו חפצים, כלי עבודה, טכנולוגיות או סמלים היו משדרים את מהות התפקיד?

לדוגמה: מפתח/ת: לפטופ, קוד פתוח, קפה שחור, סמל של  GitHub, טכנאי שטח: קטנוע, טאבלט, מברג, אנטנה, לוגו של  Fortinet, מנהלת דיגיטל: אוזניות, לפטופ פתוח על דאשבורד, פוסט מתוזמן בטיק טוק.

3. כתבו תיאור טקסטואלי עשיר – כאילו אתם מתארים צעצוע

השתמשו בשפה צבעונית ומדויקת. אתם יכולים לדמיין שאתם משווקים בובת גיבור-על חדשה במדפי Toys R Us, אבל קהל היעד שלכם הם דווקא מחפשי עבודה , מועמדים סקרנים שלא מחפשים ואולי גם אלגוריתם הלינקדאין .

 

דוגמא לפרומפט: ״צור לי בבקשה דמות אקשן ריאליסטית של מנהלת שירות לקוחות, באריזת פלסטיק שקופה עם גב קרטון תכלת. הדמות עומדת, מחייכת, לובשת ז'קט קליל עם תג שם, ואוחזת באוזנייה ביד אחת ובקפה ביד שנייה. באריזה נלווים מחשב עם מערכת CRM פתוחה, דוחות שירות צבעוניים וסמל של WhatsApp Business מתחת – כיתוב בולט "Customer Care Hero". הפורמט: מאוזן 9:16, סגנון ריאליסטי, כמו צילום סטודיו מקצועי של צעצוע״.

 

4. הזינו למנוע עיצובי תמונות מבוסס  AI - העתיקו את הטקסט אל אחד מכלי הבינה המלאכותית המייצרים תמונה מתיאור כמו   DALL·E, Midjourney, Leonardo  או Runway ותוך שניות תקבלו תוצאה שתפתיע גם אתכם.

 

אל תשכחו: אתם לא מחפשים פרפקציוניזם – אלא חוויה. גם תוצאה שהיא קצת מצחיקה, קצת לא מדויקת, יכולה להפוך לוויראלית.

 

ומה יוצא לכם מזה?

 

1.מיתוג שמרגיש אחר - הדימוי שתיצרו הוא לא עוד פוסט גיוס – אלא משהו שמבליט את התרבות הארגונית שלכם: קלילה, עדכנית, משחקית ואנושית. מסר עוצמתי שמועמדים מחפשים – גם אם הם עדיין לא מחפשים עבודה.

 

2. פנייה למועמדים פאסיביים - רוב השוק לא מחפש עבודה אקטיבית. אבל עיצוב מפתיע יכול לגרום לאנשים לשתף אותו עם חברים, לתייג מכרים, ולחשוב ״וואלה, אולי זו משרה שהייתי רוצה לבדוק״.

 

3. ויראליות אורגנית - הפורמפטים האלה עובדים נפלא ברשתות כמו לינקדאין, אינסטגרם ואפילו וואטסאפ. אנשים אוהבים לשתף דברים חכמים – ובעיקר כאלו שמעלים חיוך.

 

4. הנעה לשיחה פנימית - מנהלות משאבי אנוש שיצא לי לדבר איתם, שהחלו ליישם את השיטה הזו, מדווחים שגם צוותים פנימיים – ממנהלים מגייסים ועד מחלקות מרקטינג – התחילו לחשוב אחרת על גיוס. פתאום, משרה היא לא רק דרישות ותנאים  אלא סיפור, דמות וזהות.

 

לסיכום בשוק דינמי, רב-ערוצי ותחרותי, אין לנו את הפריבילגיה להישאר מקובעים. מגייסות ומגייסים שרוצים למשוך את האנשים הטובים באמת - חייבים לספר את הסיפור שלהם מחדש. ולפעמים, הסיפור הזה מתחיל לא במסמך וורד אלא באריזת בובה שקופה.

 

 

לבנת קיזנר - בעלים ומנכ״לית EXECULEAD - משרד EXECUTIVE SEARCH לאיתור וגיוס בכירים. לבנת מלווה כיום דירקטוריונים, מנכ״לים והנהלות בכירות באיתור המועמדים הכי מדויקים עבורם לתפקידים בכירים במגוון גדול של תעשיות בארץ ובעולם. בעברה כיהנה כמנכ״לית המכללה העסקית, מנכ״לית קבוצת מכללות תפנית-פאר וסמנכ״לית שירותים עסקיים באיגוד לשכות המסחר. דוא״ל [email protected]   נייד 052-3421616 www.execulead.co.il