טיפים לטיפוח חדשנות בזמנים של אי וודאות

זה הזמן לטפח חדשנות, יצירתיות ויכולת הסתגלות שהכרחיים יותר מתמיד להישרדות וצמיחה של הארגון. לבנת קיזנר עם חמישה טיפים מעשיים שיעזרו למנהלים ולמנהלות ליישם חדשנות בארגון שלכם


10:45 ,27.03.2024 מאת: לבנת קיזנר

לאחרונה יוצא לי לשוחח עם לא מעט מנכ״לים שמרגישים שהם נכנסו ל״מצב הישרדות״ נוכח אי הוודאות שנוצרה כתוצאה מהמלחמה. אין ספק שכמנהלים, הובלת הצוות שלכם בתקופה כזו עשויה להיות מרתיעה ומשתקת. למול זה, זו גם הזדמנות לטפח חדשנות, יצירתיות ויכולת הסתגלות שהכרחיים יותר מתמיד להישרדות וצמיחה של הארגון. להלן חמישה טיפים מעשיים שיעזרו לכם ליישם חדשנות בארגון שלכם, גם בתקופה המאתגרת הזו:

 

טיפוח תרבות של פתיחות ושיתוף פעולה

 

עודדו סביבה שבה כל חבר בצוות מרגיש מוערך ומועצם לתרום רעיונות. שימו דגש על ערוצי תקשורת פתוחים וטיפוח שיתוף פעולה בין המחלקות. על ידי עידוד עבודת צוות בין המחלקות, אתם יכולים לייצר נקודות מבט ותובנות מגוונות, ולהוביל לפתרונות חדשניים לאתגרים שנציבים נוכח אי הוודאות.

 

אמצו לקיחת סיכונים ולמדו מכישלונות

 

בתקופות של אי ודאות הפחד מכישלון יכול להיות משתק. עם זאת, חדשנות כרוכה לרוב בנטילת סיכונים והתנסות ברעיונות חדשים. עודדו את הצוות שלכם לאמץ סיכונים מחושבים ולהתייחס לכישלון כהזדמנות ללמידה. צרו מרחב בטוח שבו אנשים מרגישים בנוח לשתף בכישלונות שלהם ובתובנות שהושגו כתוצאה מכך. על ידי ניסוח מחדש של כישלון כמקפצה להצלחה, אתם יכולים לטפח תרבות של חדשנות שבה חוגגים התנסויות.

 

תנו דוגמה אישית

 

כמנהלים, המעשים שלכם מהדהדים חזק יותר ממילים. הראו נכונות לאמץ שינויים ולנסות גישות חדשות. קדמו יוזמות חדשניות בתוך הארגון ותמכו באופן פעיל בעובדים המפגינים יוזמה ויצירתיות. הכירו ותגמלו חשיבה חדשנית כדי לחזק את חשיבותה ועודדו אחרים ללכת בעקבותיה. על ידי קביעת הטון מלמעלה, אתם יכולים לעורר תרבות שבה חדשנות משגשגת בקרב כל העובדים.

 

ספקו משאבים ותמיכה

 

חדשנות דורשת יותר מסתם רעיונות. היא דורשת גם משאבים ותמיכה כדי להביא את הרעיונות האלה לכדי מימוש בפועל. הקצו זמן, תקציב ומשאבים ייעודיים לפרויקטי חדשנות, וספקו את הכלים וההכשרה הדרושים כדי לצייד את הצוות שלכם לעבר הצלחה. עודדו למידה מתמשכת והתפתחות מקצועית כדי לעמוד בקצב המגמות והטכנולוגיות המתקדמות. על ידי השקעה בצמיחה ובפיתוח הצוות, אתם מעצימים אותם לחדש ולהסתגל לזמנים של חוסר וודאות.

 

הישארו זריזים וגמישים

 

בתקופות של אי ודאות, תהליכי עבודה נוקשים והדוקים יכולים להפריע לחדשנות. במקום זאת, אמצו זריזות וגמישות בגישתכם לפתרון בעיות וקבלת החלטות. עודדו התנסויות חדשות, תוך מתן מקום למשוב ולהתאמות לאורך הדרך. היו מוכנים להגיב במהירות לנסיבות משתנות, ועודדו את הצוות להסתגל ולחדש בזמן אמת. על ידי טיפוח חשיבה זריזה, תוכלו לנווט באי ודאות בעזרת חוסן ויצירתיות.

 

לסיכום, יישום חדשנות בארגון, במיוחד בתקופות של אי ודאות, מצריך מנהיגות יוזמת, תרבות תומכת ונכונות לאמץ שינויים. על ידי טיפוח פתיחות, שיתוף פעולה ולקיחת סיכונים, מתן משאבים, תמיכה ושמירה על זריזות וגמישות, מנהלים יכולים ליצור סביבה שבה חדשנות פורחת גם מול אי הוודאות. בדרך הזו תוכלו לקדם את הארגון שלכם לשגשוג מתוך האתגרים וניצול ההזדמנויות לצמיחה והצלחה.

 

 

 

טיפים לטיפוח חדשנות בזמנים של אי וודאותלבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il