המדריך לעידוד כנות במקום העבודה

עובדים חוששים לעיתים לומר את האמת – הם חוששים מתגובות שליליות, פגיעה בקידום, ואף פיטורים. אבל משוב כנה חיוני ביותר לשיפור ולקבלת החלטות מיטביות לטובת הארגון ומדובר באתגר גדול עבור מנהלים. ליבנת קיזנר עם מספר טיפים


10:38 ,24.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני מנהלים כיום הוא לעודד עובדים להיות כנים איתם. משוב כנה חיוני הן לשיפור אישי והן לקבלת החלטות מיטביות. אך מדוע כל כך קשה לגרום לאנשים להיות כנים, במיוחד במקום העבודה?

 

הסיבה נעוצה בחשש מההשלכות של אמירת האמת. עובדים חוששים מתגובות שליליות, פגיעה בקידום, ואף פיטורים. כתוצאה מכך, הם נוטים להסתיר את מחשבותיהם ורגשותיהם האמיתיים, מה שיכול להוביל לתסכול, אי הבנות, ואף קונפליקטים.

 

עם זאת, היתרונות של עידוד כנות במקום העבודה עצומים:

 

שיפור קבלת ההחלטות: משוב כנה מאפשר למנהלים לקבל תמונה ברורה יותר של המצב, מה שמוביל להחלטות מושכלות יותר.

חיזוק האמון: כאשר עובדים מרגישים בנוח לחלוק את דעותיהם, נוצר אמון הדדי וחזק יותר בין הצוות וההנהלה.

גידול הפרודוקטיביות: סביבת עבודה פתוחה וכנה מובילה לרמות גבוהות יותר של שיתוף פעולה, יצירתיות ומוטיבציה.

צמצום קונפליקטים: כאשר בעיות מטופלות באופן פתוח וכנה, הן פחות נוטות להסלים לקונפליקטים משמעותיים.

יצירת מקום עבודה בריא: סביבה פתוחה וכנה תורמת לאווירה חיובית ומספקת יותר, המפחיתה שחיקה ומקדמת בריאות נפשית.
 

אז איך ניתן לנפץ את החששות ולעודד כנות במקום העבודה? הנה מספר טיפים יעילים:

 

טפחו תרבות של כנות

 

הדגישו את חשיבות הכנות: העבירו מסר ברור שעבורכם כנות היא ערך חשוב וחיוני במקום העבודה.

 

תנו דוגמה אישית

 

מנהלים צריכים להיות מודל לחיקוי ולהודות בכנות ובפתיחות אודות חולשותיהם.  אולי תהיו מופתעים, אבל אלו שעובדים אתכם צמוד כבר יודעים בדיוק במה שאתם פחות טובים, אז למה לא לקבל כבר קרדיט על הפתיחות, המודעות העצמית, האנושיות והיושרה להודות בזה בקול רם.

 

השתמשו בשפה מכבדת

 

הימנעו משימוש בשפה מאשימה או שיפוטית, גם כאשר אתם מתמודדים עם ביקורת.

עודדו דיונים פתוחים: צרו הזדמנויות לעובדים לשתף את דעותיהם וחששותיהם באופן פתוח.

 

צרו סביבה בטוחה

 

הבטיחו סודיות: ודאו שעובדים מרגישים בנוח לחלוק מידע רגיש ללא חשש מתגמול.

הגנו על עובדים מפני נקמה: נקטו בצעדים ברורים נגד כל מי שמנסה לפגוע בעובד בשל כנותו. השתמשו בתהליכים הוגנים: ודאו שכל התלונות והחששות מטופלים באופן הוגן ושקוף.

 

עודדו תקשורת פתוחה

הקשיבו באופן פעיל: הקדישו זמן להקשיב לעובדים באופן מלא וללא הסחות דעת.

שאלו שאלות פתוחות: עודדו עובדים להרחיב על דעותיהם וחששותיהם.

השתמשו בשפת גוף חיובית: שפת גוף פתוחה ומזמינה יכולה לעודד אנשים להיפתח.

הכירו בתרומתם של עובדים: הודו לעובדים על שחלקו את דעותיהם, גם אם הן קשות לשמיעה.

 

בנו אמון

 

היו עקביים: התנהגו תמיד בצורה פתוחה וכנה, גם כשזה קשה.

קיימו את ההבטחות שלכם: ודאו שעובדים יכולים לסמוך עליכם שתפעלו בהתאם לדבריכם.

היו נכונים להודות בטעויות: טעויות הן חלק בלתי נפרד מהחיים.  הודו בקול רם בטעויות שלכם . כשאנחנו עושים זאת, אנו נותנים לאחרים את האומץ לעשות את אותו הדבר. אנו מראים שאנחנו פתוחים למשוב, לא מפחדים מביקורת, ומעריכים כנות.

 

חשוב לזכור - כנות היא הבסיס לאמון ולכבוד הדדי, שהם חיוניים לכל צוות מצליח. על ידי יצירת סביבה בטוחה ופתוחה, תוכלו לעודד את עובדיכם להיות כנים איתכם, מה שיוביל לשיפור בתקשורת, בקבלת החלטות ובביצועים הכלליים.

 

 

 


המדריך לעידוד כנות במקום העבודהלבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il