בינה מלאכותית – מקצועות הדור הבא

שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון ChatGPT, ומערכות אחרות ליצירת שפה מבוססת בינה מלאכותית משנות את שוק התעסוקה ומייצרות משרות חדשות ומתגמלות


11:31 ,01.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אין ספק שהנוף הדיגיטלי מתפתח בשנים האחרונות ללא הרף ועסקים מחפשים דרכים חדשות להקדים את המתחרים באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון ChatGPT, ומערכות אחרות ליצירת שפה מבוססת בינה מלאכותית.

 

עם זאת, כמו בכל טכנולוגיה חדשה, שימוש לא נכון בכלים החדשים הללו עלול למנוע מבעל העסק את היתרונות שבקדמה ובמקרים מסוימים אף לפגוע בו. אז איזה מקצוע חדש הולך לדייק את השימוש בבינה המלאכותית, להיות נחשק בעולם התעסוקה העתידי ולהכניס לכיסם של העוסקים בו עשרות אלפי שקלים בחודש? ברוכים הבאים לעולם התעסוקה הטרי מאוד של הלוחשים ל-AI, שנקראים בעגה המקצועית ״מהנדסי פרומפטים״.

 

מהנדס פרומפטים ( Prompt Engineering ) הוא בן אדם, שיודע לדבר עם בינה מלאכותית בכדי להפיק ממנה תוצאות הרבה יותר טובות ממה שאדם ממוצע יוכל להפיק. בנוסף,  מהנדס פרומפטים אחראי לחקור את הגבולות, החוזקות והחולשות של התוכנה ולשפר אותה לאורך זמן, על מנת  לדייק ולנצל את היכולות שלה בצורה הטובה ביותר.
 

הדבר המדהים הוא שבשביל להיות מהנדס פרומפטים, לא צריך ללמוד תכנות או מתמטיקה מורכבת. כל מה שאתם נדרשים זה אנגלית ברמה גבוהה ויכולת לנהל שיחה עם בינה מלאכותית בכדי לייעל את המנגנונים שלה ובכדי שהתוכנה תלמד ממכם ותשתפר. בקרוב מאוד העולם יוצף במהנדסים כאלה בכל תחום אפשרי החל מרפואה, לוגיסטיקה, אסטרטגיה, שיווק, פיננסים, כתיבת תוכן, משפטים, תכנות, ארכיטקטורה, עיצוב גרפי , שירה, תסריטאות, הוראה, חינוך וכו׳. בעצם בכל מקום שבו בינה המלאכותית יכולה להשפיע ולשפר תהליכים, יגיע מקומה של מהנדסת הפרומפטים על מנת לדייק את המערכת.

 

לסיכום, אם אנו מבינים כבר שהעתיד טמון ב-AI, אין ספק שההשפעה הפוטנציאלית של המקצוע הזה עומדת להיות עצומה, למרות שלכאורה מדובר באנשים שבסך הכל יושבים מול תיבת טקסט ומקלידים משפטים באנגלית.

 

 

בינה מלאכותית – מקצועות הדור הבאלבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il