איך מגשרים על המחסור בכישרונות בתעשייה המסורתית?

באמצעות אימוץ התקדמות טכנולוגית, מינוף אוטומציה, הטמעת שיטות מתקדמות לגיוס, השקעה בתוכניות להעלאת מיומנויות והתייעלות תפעולית, תעשיות מסורתיות יכולות לגשר על פער במחסור בכישרונות


11:03 ,16.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

הנוף העסקי הגלובלי עובר שינויים מהירים בשנים האחרונות, המונעים על ידי התקדמות טכנולוגית. כאשר תעשיות מסורתיות מנווטות בעידן הדיגיטלי, הן נתקלות לעתים קרובות במכשול רציני - מחסור באנשי מקצוע מיומנים. המחסור הזה מציב אתגרים משמעותיים למגזרים אלה שמונעים מהם צמיחה וחדשנות בקצב מהיר.


במאמר זה, אנסה להעמיק באסטרטגיות, שתעשיות מסורתיות יכולת לאמץ על מנת להתמודד עם המחסור בכוח אדם מיומן ולבדוק האם הטכנולוגיה היא הפתרון לצמצום הבעיה.

 

הבנת המחסור בכישרונות בתעשיות המסורתיות: זהו את הסיבות הבסיסיות - מהם הגורמים התורמים למחסור בכישרונות, כגון שינויים דמוגרפיים, דרישות מיומנות משתנות ותוכניות הכשרה לא מתאימות. אתגרים ספציפיים לתעשייה: חקרו כיצד מגזרים כמו ייצור, בנייה ושירותי בריאות מושפעים במיוחד ממחסור בכישרונות, בשל מיומנויות וניסיון מיוחדים הדרושים להם

 

שיפור מיומנויות וכישורים של כוח האדם קיים: יוזמות הדרכה ופיתוח: הדגישו את החשיבות של השקעה בתוכניות פיתוח עובדים כדי לגשר על פער המיומנויות הנדרש ולשמר כישרונות יקרי ערך. שיתוף פעולה עם מוסדות חינוך: עודדו שותפויות בין תעשיות מסורתיות ומוסדות חינוך לעיצוב תכנית לימודים ספציפית לתעשייה עם הזדמנויות להתמחות או להתלמד אצלכם. לדוגמא עמותת תעשיידע יכולה להיות כתובת מעולה לשיתוף פעולה מסוג הזה. העמותה חרטה על דגלה לקרב את הדור הבא לתחומי התעשייה, הטכנולוגיה והמדע באמצעות תוכניות חינוכיות חיצוניות של משרד החינוך.  
 

מינוף הטכנולוגיה ליעילות תפעולית: רובוטיקה ואוטומציה: בדקו כיצד התעשייה שלכם יכולה לאמץ רובוטיקה ואוטומציה כדי להגדיל את כוח העבודה הקיים, להגדיל את הפרודוקטיביות ולהקל על משימות עתירות עבודה, מה שמאפשר לארגונים לעשות יותר עם כוח אדם מצומצם.

 

שילוב IoT, ניתוח וחיזוי: חקרו כיצד טכנולוגיית IoT (טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין חפצים, המשובצים בחיישנים ובתוכנה, ושבאמצעותה ניתן לאסוף מידע ולנתח אותו) יכולה לייעל את הקצאת המשאבים, ולשפר את היעילות התפעולית ותהליכי קבלת החלטות בתעשיות מסורתיות.

 

קידום גיוון והכלה: טיפול בפערים מגדריים ואתניים: הדגישו את החשיבות של טיפוח סביבת עבודה מגוונת ומכילה, כדי למשוך כישרונות מקבוצות שאינן מיוצגות ולשבור את הסטריאוטיפים המסורתיים בתעשייה. התגברות על פערי דורות: דונו באסטרטגיות לגשר על פער הדורות על ידי קידום שיתוף ידע ויצירת תוכניות חונכות המעודדות שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע מנוסים ועובדים צעירים בעלי ידע טכנולוגי.

 

איזון טכנולוגיה עם מומחיות אנושית: תפקידם של מיומנויות אנושיות: הדגישו את החשיבות של מיומנויות רכות, יצירתיות, הסתגלות וחשיבה ביקורתית שהטכנולוגיה אינה יכולה להחליף. דונו כיצד תעשיות מסורתיות יכולות למנף את הטכנולוגיה כמאפשרת במקום כתחליף מלא למומחיות אנושית. יצירת תפקידי עבודה היברידיים: בדקו את הרעיון של שילוב מיומנויות טכניות עם ידע בתחום, כדי ליצור תפקידי עבודה היברידיים חדשים המתיישרים עם הדרישות המתפתחות בתעשיות המסורתיות.

 

אימוץ שיטות מתקדמות לגיוס כישרונות: פנו לחברות המתמחות בתהליכי Executive Search המשלבות ידע בתעשיות המסורתיות לצד ידע בתעשיות הטכנולוגיות. הניסיון של חברות מהסוג הזה יעזרו לכם לאתר כשרונות בדרך של מיפוי השוק, לימוד התרבות הארגונית והצרכים שלכם, פנייה פרו-אקטיבית למועמדים שאינם מחפשים עבודה ובעיקר חשיבה מחוץ לקופסה. גיוס מסוג זה יעשה שימוש בכלים חדשניים, ידע רב ומעודכן אודות השווקים הרלוונטיים עבורכם, היכרות עם דרישות התפקיד ויכולת לרתום מועמדים מוכשרים.

 

לסיכום, בעוד המחסור בכישרונות מהווה אתגר משמעותי עבור תעשיות מסורתיות, הטכנולוגיה יכולה למלא תפקיד מכריע בטיפול בבעיה זו. על ידי אימוץ התקדמות טכנולוגית, מינוף אוטומציה, הטמעת שיטות מתקדמות לגיוס, השקעה בתוכניות להעלאת מיומנויות והתייעלות תפעולית, תעשיות מסורתיות יכולות לגשר על פער במחסור בכישרונות. עם זאת, חיוני להגיע לאיזון בין טכנולוגיה ומומחיות אנושית, מתוך הכרה בערך הייחודי שמיומנויות אנושיות מביאות למגזרים אלה. בסופו של דבר, גישה מגוונת המשלבת טכנולוגיה וניהול נכון של המשאב האנושי היא המפתח לשגשוג בנוף העסקי המתפתח.

 

 

איך מגשרים על המחסור בכישרונות בתעשייה המסורתית?לבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il