איך הולכת להיראות שנת 2023 בכל הקשור לגיוס כישרונות מעבר לים?

כיום ניתן להפיק תועלת מאסטרטגיית גיוס גלובלית הרואה במרחק יתרון ולא אתגר. עם זאת, חשוב לייצר גמישות והתאמה כדי להפיק את המרב מהשוק הגלובלי המודרני. לבנת קיזנר עם טיפים ואסטרטגיות לייעול הגיוס


10:23 ,28.12.2022 מאת: לבנת קיזנר

העולם בו אנו חיים כיום, הכולל בין היתר נורמת עבודה מרחוק ופגישות ב-ZOOM, מביא לכך שגיוס עובדים אינו נדרש יותר להיות מוגבל גיאוגרפית. כעת, ניתן להפיק תועלת מאסטרטגיית גיוס גלובלית הרואה במרחק יתרון ולא אתגר. עם זאת, חשוב לייצר גמישות והתאמה כדי להפיק את המרב מהשוק הגלובלי המודרני.

 

במאמר זה אעבור אתכם על כמה מהתהליכים הקריטיים בגיוס גלובלי והיתרונות העצומים של הטמעת תהליכים כאלה בחברתכם. לבסוף, אציע דרכים לייעל את אסטרטגיית הגיוס בצורה שתחסוך לכם זמן וכסף.

 

קבלו שלושה טיפים עם האסטרטגיות הטובות ביותר לגייס כישרונות גלובליים:

 

הבנה מעמיקה של שוק העבודה המקומי

 

תחילה חשוב לדעת היכן ואיך למצוא את הכישרונות הנכונים באמצעות הבנת המורכבויות של שווקי היעד בו אתם רוצים לפעול. ישנם שיטות עבודה ספציפיות למדינה או לאזור מסוים, שחשוב להבין אותם לפני שנכנסים לתהליך. גם סוג הפלטפורמות בהן תשתמשו לחיפוש כישרונות יהיה תלוי בהיצע המועמדים באותה מדינה. מידע זה יסייע לכם להחליט אם להתמקד באסטרטגיות חיפוש מקוונות או לא מקוונות. בנוסף, זה משפיע גם על טכניקות הגיוס: מסורתיות או חדשניות המערבות פלטפורמות מקומיות חדשות. לבסוף, ההבנה הזו תאפשר לכם גם להגיע למסקנה אם תדרשו לסיוע של מומחה באזור או שתוכלו לצאת למסע הזה לבד.

 

התאימו את החיפוש שלכם

 

מידע על שוק העבודה שבו תחפשו מועמדים פירושו התאמת אסטרטגיות הגיוס שלכם, כך שתשפיע בצורה המיטבית. לדוגמא, אם אתם חברה שדוברת אנגלית, האם תפרסמו משרות באנגלית או תזדקקו לתרגום לשפת המקום? נניח שהשוק המקומי מלא במחפשי עבודה צעירים יותר. האם אתם מנצלים את מרב החיפוש במדיות החברתיות או משיטות מודרניות אחרות? האם התפקיד שאתם מפרסמים הולך להיות פוגעני או בעייתי עבור תרבויות מקומיות מסוימות? אם כן, מה תדרשו לעשות בכדי להתמודד עם האתגר?

 

שאלות אלו מחייבות אתכם להשתמש במידע המגיע ממחקרי שוק ובעיקר להיות פתוחים וגמישים. במקרים כאלה, שותף מקומי או סוכנות גיוס גלובלית יכולים להשלים הרבה מחוסרי המידע הללו.

 

שפרו את התהליכים

 

ברגע שתחליטו על גיוס ממדינה מסוימת, חשוב כל הזמן להתעדכן בשינויים שקורים באותה מדינה. זה אומר שתצטרכו להיות ערניים יותר מאי פעם. אסטרטגיית גיוס כישרונות גלובלית מוצקה מחייבת אתכם להיות פרואקטיביים ומודעים לשיטות מומלצות חדשות באותה מדינה  תוך ציות לחוקים המקומיים.

 

 

אחרי שהבנו מה האסטרטגיה הטובה ביותר בגיוס גלובלי, נתמקד ב-5 יתרונות משמעותיים, שמהלך מהסוג זה טומן בחובו:

 

1. עלויות נמוכות יותר ושכר תחרותי - עלויות מחיה נמוכות יותר וציפיות שכר שונות ממדינות אחרות מביאות לכך שחברות יכולות לחסוך בתקורות עובדים תוך מתן שכר תחרותי. לדוגמא, עובדים במדינות עם כלכלה פחות מפותחת יכולים להתייחס לחוזה העבודה וחבילת ההטבות, שאתם מציעים, כמאוד נדיבים, בעוד שבשוק העבודה בו אתם פועלים כיום זה נחשב יחסית נמוך ואינו תחרותי.

 

2. מיומנויות מגוונות ופתרון בעיות משלימות

איתור כישרונות גלובליים מספק גישה למגוון גדול יותר של מיומנויות. למעשה, כוח עבודה מגוון של עובדים בינלאומיים יספק לצוות שלכם הזדמנויות לעבוד עם אנשים מתרבויות אחרות. בדרך זו משתלבים דרכי חשיבה מגוונים , שמשפרים את יכולות הצוות לפתרון בעיות בצורה יצירתית יותר.

 

3. שירות גלובלי

היכולת להציע כיסוי 24 שעות ביממה עבור המוצרים או השירותים שלכם ללקוחות ברחבי העולם יכולה להיות יתרון עצום לערך של חברה. היום בשוק הגלובלי, שעות העבודה המסורתיות של פעם הולכות ונעלמות. כתוצאה מכך, לאלו שיכולים להציע תמיכה ללקוחות בכל שעות היממה , יהיה כמובן יתרון עצום על פני המתחרים.

 

4. אפשרויות כניסה טובות יותר לשוק המקומי

גיוס עובדים בחו״ל נותן תובנות מקומיות חשובות ויכולה להעניק יתרון תחרותי עצום בשווקים חדשים, שלחברות אחרות חסר כאאוטסיידריות.

 

5. גמישות

אסטרטגיית גיוס כישרונות גלובליים מעניקה לחברה גמישות בינלאומית. זה יכול לשמש אותה בחיפוש מגוון חדש של הזדמנויות, על ידי הבאת עובדים בצורה מהירה וגמישה למקום שבו ההזדמנויות הללו מתעוררות.

 

לסיכום, גיוס כישרונות בחו״ל ללא ספק מייצר יתרון עצום עבור החברה, אבל יכול להפוך במהירות להוצאה בעייתית אם לא עושים את זה נכון. אם חשוב לכם לחקור את כל האפשרויות ולהוציא את המיטב מכל מאגרי הכישרונות בחו״ל, מומלץ לפנות למומחים בינלאומיים בגיוס גלובלי. בדרך הזו תוכלו למזער את הסיכון והעלות בגיוס המועמד הלא מתאים עבורכם. 

 

 

 

איך הולכת להיראות שנת 2023 בכל הקשור לגיוס כישרונות מעבר לים?לבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל [email protected] נייד 052-3421616, www.hunter.co.il