השוק הישראלי מוצף בנעליים מהמזרח הרחוק

גרשון ברושי: מליוני זוגות נעליים מסין, הונג קונג והודו - מציפות את השוק הישראלי; ב-9 החודשים הראשונים של השנה יובאו לישראל מהמזרח הרחוק כ-25 מליון זוגות נעליים וחלקי נעליים בהיקף כספי של כ-141.6 מליון דולר - גידול של כ-21%.


00:00 ,11.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

גרשון ברושי: מליוני זוגות נעליים מסין, הונג קונג והודו - מציפות את השוק הישראלי; ב-9 החודשים הראשונים של השנה יובאו לישראל מהמזרח הרחוק כ-25 מליון זוגות נעליים וחלקי נעליים בהיקף כספי של כ-141.6 מליון דולר - גידול של כ-21%. 
 
הנעליים מהמזרח הרחוק מציפות את השוק הישראלי. בשלושת הרבעים הראשונים של השנה יובאו מהמזרח כ-25 מליון זוגות נעליים וחלקי נעליים - בהיקף כספי של כ-141.6 מליון דולר - גידול של כ-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך טוען גרשון ברושי, יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל ובעלים של נעלי קליגולה.
 
מסין בלבד יובאו בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-20 מליון זוגות נעליים וחלקי נעליים - גידול של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול כספי של כ-15.5%, סה"כ  מדובר ביבוא מסין בהיקף של כ-88.5 מליון דולר.
 
ברושי ציין, כי בחודשים ינואר-ספטמבר השנה חל גידול של 14% בכמות הנעליים וחלקי הנעליים שיובאו מהמזרח הרחוק. מדובר בעיקר ביבוא מסין, הונג קונג,  הודו, ויאטנם, פיליפינים, טיוואן, דרום קוריאה, תאילנד, אינדונזיה, יפן, סרי לנקה, מלזיה, סינגפור ונפאל. סה"כ יובאו כאמור מהמזרח בשלושת הרבעים הראשונים של השנה כ-25 מליון זוגות נעליים וחלקי נעליים.
 
ברושי הוסיף כי הוא פנה למשרד התמ"ת בבקשה לאמץ את ההחלטה האירופית להטיל היטל בגובה כ-20% על הנעליים המיובאות מסין. כטעון נוסף הוא הביא את העובדה שטיוואן הטילה החל מ-16 במרץ 2007, היטל היצף על כל סוגי מוצרי ההנעלה המיובאים בסין, בגובה 43.46%. וזאת כתוצאה מחקירה מעמיקה שביצעו הטיוואנים בנושא תמחור הנעליים הסיניות.
 
יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים הדגיש, כי בעוד שיצרני הנעליים בישראל, מקפידים על נוחות הנעל, יצורה מחומרי גלם משובחים, השקעה בטכנולוגיה מתקדמת כדי שהנעל תותאם באופן מקסימלי למבנה כף הרגל הישראלית - הרי שהנעליים המיובאות מהמזרח, אינן משתוות לאיכות הנעל הישראלית. הנעליים מהמזרח עשויות מחומרי גלם זולים ופשוטים (דמוי עור וכו') ללא השקעה באיכות, עיצוב ונוחות הנעל, ללא השקעה ביציבות הנעל והתאמתה  למבנה הגוף.
 
יצויין כי היצרנים הישראלים משתמשים בחומרים המותאמים לאקלים הישראלי.
 
ברושי מעריך, כי מכירות הנעליים לשוק המקומי מתוצרת כחול-לבן יגדלו השנה ב-7% לעומת אשתקד ויסתכמו ב-135 מליוני דולרים, יצוא הנעליים יגדל השנה ב-5% ויגיע ל-40 מליוני דולרים. סך מכירות הנעליים יגדל השנה ב-6.7% לעומת אשתקד ויגיע ל-175 מליוני דולרים.
 
מספר המועסקים בענף צפוי לגדול בכ-2% והוא יגיע ל-1,800 איש.
 
הוא ציין, כי בשנת 2006 גדלו מכירות הנעליים לשוק המקומי ב-16% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמו ב-126 מליוני דולרים; יצוא הנעליים גדל ב-7% והסתכם ב-38 מליוני דולרים. סך מכירות הנעלים גדל בשנת 2006 ב-14% לעומת השנה שקדמה לה, המכירות הסתכמו ב-164 מליון דולר. בשנת 2006 קלט ענף הנעליים כ-130 עובדים המהווים 8% מכלל המועסקים בענף.
 
יצויין, כי היצרנים המובילים בענף הנעלים הינם, בין השאר, טבע נאות, שורש, קליגולה , נמרוד, דפנה ובריל.