הרשת"פ האריכה ההסכם עם ג'נרל מוטורס

הרשות לשת"פ תעשייתי האריכה עם חברת ג'נרל מוטורס את ההסכם לרכש גומלין בישראל ב-7 שנים נוספות. על פי נתוני הרשפ"ת ג'נרל מוטורס ביצעה בישראל רכישות בשווי כ-334 מיליון דולר


00:00 ,15.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות לשת"פ תעשייתי האריכה עם חברת ג'נרל מוטורס את ההסכם לרכש גומלין בישראל ב-7 שנים נוספות. על פי נתוני הרשפ"ת ג'נרל מוטורס ביצעה בישראל רכישות בשווי כ-334 מיליון דולר
 
הרשות לשת"פ תעשייתי במשרד התמ"ת הודיעה על הארכת החוזה לרכש גומלין עם חברת ג'נרל מוטורס ב-7 שנים נוספות. ההסכם הראשון בין הרשפ"ת לג'נרל מוטורס נחתם במאי 2001, עם התחייבות לרכש גומלין לחמש שנים, במהלכן רכשה ג'נרל מוטורס מספקים ישראלים בסכום יוצא דופן של כ-334 מיליון דולר. הרכש שבוצע ב-2005 על ידי ג'נרל מוטורס בלבד הסתכם בכ-102 מיליון דולר, על אף שבהתאם להסכם רכש הגומלין היתה מחויבת רק לסכום של 586,272 דולר. פעילות הרכש של ג'נרל מוטורס בישראל נעשית בסיוע חברת GM-UMIT, שבמסגרת זו עוסקת באיתור ספקים והזדמנויות רכש חדשים בישראל מחד, ובסיוע לספקים קיימים מדרגה ראשונה ושנייה מאידך.
 
בינה בר-און, מנכ"ל הרשות לשת"פ תעשייתי, ציינה כי "ג'נרל מוטורס צריכה להוות דוגמה ליתר יצרניות הרכב בעולם. היקפי הרכש המבוצעים על ידה בארץ גבוהים משמעותית ביחס להיקפים להם היא מחויבת מתוקף הסכמי רכש הגומלין, והרווח הוא של המשק הישראלי. בנוסף, העובדה כי אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם רוכשת מגוון כה רחב של מוצרים ורכיבים תוצרת כחול לבן היא העדות הטובה ביותר לכך שיש לנו מה להציע. אני מלאת הערכה על פעילות ג'נרל מוטורס בארץ, ומקווה שיותר ויותר חברות ילכו בעקבותיה".
 
לדברי בני קדר, מנכ"ל GM-UMIT: "ג'נרל מוטורס הבינה כבר לפני שנים רבות את הפוטנציאל הגלום בתעשיית הרכב הישראלית. אני גאה על כך שיש למדינת ישראל מה להציע, ומשוכנע שפעילות החברה שלנו, המשקיעה ומאתרת טכנולוגיות וספקים וקידומם מול החברה בחו"ל, תמשיך לפרוח גם בשנים הבאות".