הרשפ"ת האריכה ההסכם להפעלת אפיקוס בישראל

חתמה על הסכם להפעלת התוכנית למשך שלוש שנים נוספות. בתוכנית השתתפו עד כה 114 חברות ישראליות מתחומי הביטחון התעופה ובטחון הפנים


00:00 ,23.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חתמה על הסכם להפעלת התוכנית למשך שלוש שנים נוספות. בתוכנית השתתפו עד כה 114 חברות ישראליות מתחומי הביטחון התעופה ובטחון הפנים
 
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) במשרד התמ"ת, חתמה בימים אלה על הסכם המשך להפעלת תכנית EPICOS למשך שלוש השנים הבאות. כך מסרה בינה בר-און, מנהלת רשפ"ת.
 
בר און מציינת כי התכנית מיועדת להרחבת מגוון ההזדמנויות העסקיות לתעשייה הישראלית באמצעות נגישות למכרזים בינלאומיים בתחום ה-Aerospace, Defense, High-Tech & Dual Use, וככזו היא מהווה אמצעי שיווקי נוסף לתעשייה הישראלית בחו"ל. כמו כן, נהנים משתתפיה מחשיפה ללקוחות פוטנציאליים בתחומים אלה בעולם.
 
התוכנית סיימה שנתיים ראשונות לפעילותה בהשתתפות 114 חברות ישראליות מתחומי הביטחון התעופה וביטחון הפנים.
 
צבי מיכאלוביץ', מנהל תחום שיתוף פעולה בטחוני ברשפ''ת, מסר כי במסגרת התוכנית זכו תעשיות מקומיות, קטנות ובינוניות לליווי צמוד של חברת אפיקוס במגעיהם עם חברות בינלאומיות מובילות ועם ממשלות זרות, המהוות לקוחות פוטנציאלים בהיקפים גדולים. כמו כן נחשפו החברות למאות הזדמנויות עסקיות בתחומי העיסוק שלהן עם פוטנציאל עסקים של עשרות מיליוני דולרים.
 
כמו בשנתיים שחלפו, ייהנה כל משתתף בתכנית ממימון השרות ע''י הרשפ''ת למשך שלוש שנים נוספות, שעלותו מסתכמת באלפי דולרים לשנה, ויקבל ליווי צמוד ממפעילי התכנית, על מנת להפיק את המירב מהחשיפה הממוקדת למכרזים המתאימים לו ,והכל במטרה להגביר את היצוא ולמצוא שווקים חדשים לתעשייה הישראלית.
 
תכניות זהות מופעלות מזה זמן ב- 16 מדינות נוספות בעולם, כמו שווייץ, ברזיל, אוסטריה, הולנד, קולומביה ואחרות, בהצלחה לא מבוטלת.
 
חברות ישראליות מתחומי הביטחון, תעופה, ואבטחה נבחרו להשתתף בתכנית בת שנתיים במטרה לשדרג את יכולתן השיווקית הבינלאומית ולנצל הזדמנויות לזכייה במכרזים בינלאומיים של ממשלות מכל רחבי העולם בתחומי התעופה והביטחון, בהיקפים של מיליוני דולרים. לאור הניסיון שנצבר עם הפעלת התוכנית בשנתיים שחלפו, הוארכה  התוכנית בשלוש שנים נוספות.
 
התכנית מאפשרת לחברות גישה לאתרי המסחר הבינלאומי E-marketplace של חברת EPICOS– אתר B2B הכולל הזדמנויות עסקיות בתחומי הרכש הבין לאומי ובתחומי שתוף פעולה תעשייתי (OFFSET).