הרשפ"ת ארגנה משלחת של חברות ישראליות למפגשים עסקיים עם חברת מאן

נציגי שמונה חברות תוכנה ו-IT ישראליות נפגשו עם בכירים בתחום הרכש והפיתוח בחברת MAN במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה תעשייתיים. מנהלי הרכש של MAN יגיעו לישראל ב-2007


00:00 ,31.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי שמונה חברות תוכנה ו-IT ישראליות נפגשו עם בכירים בתחום הרכש והפיתוח בחברת MAN במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה תעשייתיים. מנהלי הרכש של MAN יגיעו לישראל ב-2007 
 
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת (הרשפ"ת), בשיתוף עם איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע, ועם יבואני חברת מאן בישראל, הפגישה בין חברות תוכנה ו-IT ישראליות לבין בכירים בתחום הרכש והפיתוח בחברת MAN, במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה תעשייתיים. המפגשים התקיימו בשבוע האחרון במרכז קונצרן החברה, במינכן, גרמניה.
 
MAN הינה אחת החברות המובילות בעולם לייצור משאיות ואוטובוסים ומחויבת לרכש גומלין בישראל. ביקור המשלחת נועד להצגת המערכות והפתרונות של החברות הישראליות בתחומי תוכנה ו-ITרחבים, כגון: תוכנות לרצפת היצור, תוכנות ניהוליות וארגוניות, מיקור חוץ ספציפי, מערכות להתראה לנהג למניעת תאונות ועוד.
המפגש היה ראשון מסוגו עם חברת רכב אירופאית, לאחר סינון מוקדם, במהלכו נסרקו מוצריהם של כ-30 חברות ישראליות, על ידי מומחי ה-IT של חברת מאן, נקבעו מפגשים אישיים לכל חברה עם איש הקשר המתאים בחברת "מאן".
 
בראש המשלחת עמד מר גבי גולומב, סמנכ"ל רשפ"ת, והשתתפו בה נציגי שמונה חברות ישראליות, לרבות חברת התוכנה מג'יק, ראד תקשורת מחשבים, אורפק, אופטימום, אוהם תוכנה, בקסופט, מובילאיי ו- מרמ.
 
הביקור התקיים בפורום הטכנולוגי החדש של החברה, במהלכו  הוצגו בפני האורחים מערכי הרכש, בקרת האיכות והלוגיסטיקה על ידי מנהל חטיבת בקרת איכות ספקים באגף הרכש המרכזי של החברה ולאחר מכן התקיימו פגישות אישיות בין חברי המשלחת לבין נציגי חטיבות ה-ITוהרכש של החברה, לרבות מנהל חטיבת שירותי ה-IT. לכל חברה ניתנה הזדמנות להצגת יכולותיה ומציאת התאמה בין מוצריה לבין צרכי חברת "מאן".
 
נציגי החברה גילו עניין רב במוצרים ובטכנולוגיות שהוצגו בפניהם על ידי מרבית החברות הישראליות, ובמיוחד מחוללי היישומים של מג'יק, מערכות תקשורת הנתונים של ראד, מערכת ההתראות למניעת תאונות של  מובילאיי, מערכות בקרת התדלוק של אורפק, מערכות תקשורת הנתונים הסלולריות של בקסופט, מערכות ההדרכה להרכבה ולתחזוקה של אופטימום, הקטלוגים  הממוחשבים לרכב של מרמ ותוכנות אוהם לתחזוקת מכונות הייצור.
 
כמו כן סוכם על הפניית חברת תלתן, אשר לא השתתפה בכנס, לחברת KMW, יצרנית הסימולטורים לנהיגת משאיות עבור חברת MAN, לבחינת האפשרויות לשיתוף פעולה ביניהן בייצור סימול טורים תלת ממדיים. בעקבות הכנס ייערכו פגישות המשך בין נציגי חברת MAN לבין נציגי החברות הישראליות שהשתתפו הכנס.
 
כמו כן סוכם עם מנהלי הרכש של חברת מאן על עריכת ביקור משלחת רכש לסקר התעשייה בישראל בתחילת שנת 2007. במשלחת ישתתפו נציגים ממחלקת הרכש המרכזי של החברה, מנהל הרכש של מפעלי האוטובוסים, ובראשה יעמוד מנהל מחלקת בקרת איכות ספקים של חברת "מאן".
 
"משלחת זו הינה פעילות אחת מיני רבות של הרשפ"ת למינוף התעשייה הישראלית וליצירת שת"פים תעשייתיים", אמרה הגב' עו"ד בינה בר-און, מנכ"ל הרשפ"ת. "אנו מקווים שבעקבות פעילות זו יתקבלו בחברות הישראליות הזמנות חדשות לרכש מטעם MAN", היא הדגישה.
 
גבי גולומב, סמנכ"ל הרשפ"ת, מוסר "זו היתה הזדמנות לחברות ישראליות ליצור קשרים עסקיים עם אחת החברות המובילות בעולם בתחום הרכב, מה גם שהקישור שהרשפ"ת ביצעה הוא ישירות מול  מנגנוני הרכש וה-IT של החברהבגרמניה".
 
לדברי גולומב, ברשפ"ת רואים חשיבות רבה בפעילות מסוג זה, "המניבה תועלת ישירה לחברות הישראליות, בעודה מסייעת לחברות הזרות המחויבות לרכש גומלין למצוא ביתר קלות את שותפיהן התעשייתיים הפוטנציאליים, לממש את התחייבויותיהן ובהמשך אף להגדיל את מעורבותן ועסקיהן בארץ".