לפי הרפורמה יוכלו מספר יבואנים לייבא לישראל את אותו תוצר של רכב, בתנאי שיוכח שהם קשורים ישירות ליצרן הרכב. בהתאם לצו תמשך חובת אספקת חלפים לכל דגם, במשך 7 שנים לאחר המכירה.
היבואנים יחוייבו לספק את החלפים בתוך 7 ימים מיום הזמנת החלק. האחריות לכלי הרכב שייובאו על ידי יבואנים חדשים תהייה לפחות שנתיים, מתוכן שנה אחת לפחות באחריות היצרן.
יבואנים חדשים המבקשים להכנס לענף יבוא הרכב יחוייבו להמציא ערבות בנקאית כדי להבטיח את קיום תנאי הצו ומתן שרות ללקוח. כל יבואן יחוייב להחזיק רשת מוסכים מורשים לאספקת חלקי חילוף שתכלול לפחות ארבעה מוסכי שרות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.
על פי הצו לא יחוייבו יבואנים להחזיק בבעלותם מוסך מרכזי כהוכחה לאיתנותם הכלכלית, במקום זאת יוכלו להפקיד ערבות בנקאית.
מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, חוה בן ארי ערכה לאחרונה דיון עם איגוד יבואני הרכב ועדכנה אותם על פרטי הרפורמה בענף. לדברי בן ארי, הרפורמה תאפשר ליבואנים חדשים להשתלב בענף ולהתחרות ביניהם, דבר שיביא לשינוים חיוביים בענף.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון, מסר כי הרפורמה תבחן לאחר שנה מיום כניסתה לתוקף, במטרה לבדוק את השינויים שחלו בענף בעקבותיה.