הצגת טכנולוגיות ישראליות בתחום מדעי החיים בכנס בטיוואן

חובב רף, הנציג הכלכלי של התמ"ת בטיוואן קיים בשבוע האחרון סמינר בנושא מדעי החיים בישראל בשיתוף עם משרד הכלכלה הטיוואני, במטרה לשווק את כנס "ביומדיקל ישראל 2005" אשר יתקיים בארץ במאי ובמטרה לקדם שיתוף פעולה ישראלי- טאיווני בתחומי הביוטכנולוגיה והפרמצבטיקה


00:00 ,29.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חובב רף, הנציג הכלכלי של התמ"ת בטיוואן קיים בשבוע האחרון סמינר בנושא מדעי החיים בישראל בשיתוף עם משרד הכלכלה הטיוואני, במטרה לשווק  את כנס "ביומדיקל  ישראל 2005" אשר יתקיים בארץ במאי ובמטרה לקדם שיתוף פעולה ישראלי- טאיווני בתחומי הביוטכנולוגיה והפרמצבטיקה.
 
בסמינר, אליו נרשמו למעלה מ- 30 נציגי יצרנים, מפיצים, גופי השקעה, גופי מחקר וארגונים טייוואנים, הוצגו  תחום מדעי החיים בישראל, תוכניות הסיוע והתמיכה השונות המוצעות על ידי מדינת ישראל למשקיעים זרים ולחברות בתחום מדעי החיים והיתרונות התחרותיים של מדינת ישראל בתחום. הגב' שושנה פרידמן, סמנכ"ל רגולציה ונושאים רפואיים בחברת גיוון אימג'ינג, הציגה בסמינר את פעילות החברה כדוגמא לסיפור הצלחה ישראלי בתחום.
 
חובב רף מסר כי משתתפי הסמינר גילו התעניינות רבה בנעשה בישראל והתרשמו מאד מהיכולות הקיימות בתחום ומההצלחה לה זוכות חברות דוגמת גיוון אימג'ינג.
 
חובב רף מציין כי, תחום מדעי החיים מתפתח מאד בטייוואן בשנים האחרונות, למעלה מ -1,000 חברות פעילות בתחום והכנסות בשנת 2003 הגיעו ל- 4 מיליארד דולר. הממשלה הטייוואנית משקיעה רבות בתחום מדעי החיים, הן בפארקים תעשייתיים והן בהשקעות. ההערכה הינה כי בשנים הבאות יגדל התחום ב 25% לשנה בממוצע וימשוך השקעות רבות.
 
עמירם הלוי , מנהל תחום אסיה במנהל לסחר חוץ בתמ"ת מוסר כי הסחר ההדדי עם טייוואן  בשנת 2004 חצה לראשונה את גבול מיליארד הדולר והסתכם ב- 1.12 מיליארד דולר.
 
ביצוא נרשמה עליה של 95%, ל-559 מיליון דולר. עיקר העלייה ביצוא נובעת מעלייה של 130% ביצוא מכשירים וציוד רפואי, המהווים  31% מהיצוא לטיוואן ומעלייה של 95% ביצוא מכונות ומכשירים מכניים המהווים 50% מיצוא.
 
ביבוא נרשמה עלייה  של 33% ל- 561 מיליון בשנת 2004. עיקר מרכיבי היבוא: מכונות ומכשירים מכאניים: 68%,  כימיקלים ומוצרי פלסטיק : 10%,טקסטיל ומוצריו 5%.