הפרוטוקול הפיננסי בין ישראל וסין נחתם בסוף השבוע

הפרוטוקול הפיננסי השני לשיתוף-פעולה בין ישראל וסין נחתם ביום חמישי (25.11) ע"י החשב הכללי של האוצר וסגן שר האוצר הסיני. טקס החתימה על הפרוטוקול הפיננסי השני בין ממשלות ישראל וסין התקיים במעון האירוח הרשמי בבייג'ינג, סין.


00:00 ,28.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הפרוטוקול הפיננסי השני לשיתוף-פעולה בין ישראל וסין נחתם ביום חמישי (25.11) ע"י החשב הכללי של האוצר וסגן שר האוצר הסיני. טקס החתימה על הפרוטוקול הפיננסי השני בין ממשלות ישראל וסין התקיים במעון האירוח הרשמי בבייג'ינג, סין. מהצד הסיני חתם על ההסכם סגן שר האוצר הסיני - לי יונג, ובשם ישראל חתם החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה.

מטרת ההסכם על הפרוטוקול הפיננסי בין ישראל וסין הוא לקדם את המסחר בין שתי המדינות, באמצעות מתן אפשרות לחברות סיניות לקבל הלוואות לטווח ארוך כאשר הן עושות עסקים עם יצואנים ישראלים בתחומים של מוצרי הון והקמת תשתיות.

בנספחות הכלכלית-מסחרית בשגרירות ישראל בבייג'ינג, מעריכים כי הפרוטוקול החדש יסייע להרחיב את היקפי הסחר בין ישראל וסין, וזאת לאור התאמות רבות שנערכו בו, במיוחד במתן אלטרנטיבות למימון בטווח הבינוני. התאמות אלו תפתחנה את הדלת לחברות נוספות שבעבר לא התאפשר להן לעשות בו שימוש.

החשב הכללי זליכה, המלווה בסגנו, יובל ברונשטיין ובמנכ"ל איפטריק אורי ברנשטיין, יערוך בבייג'ינג מפגשים רמי דרג עם ראשי הסקטור הפיננסי הסיני.