הפחתת מס קניה על רכבים משומשים משנת ייצור 2001 ו- 2002 המיובאים לשטחי הרש"פ

בהתאם לסמכות שהוקנתה לה עפ"י הסכם הביניים, הרשות הפלסטינית החליטה להפחית את מס הקניה החל על רכב נוסעים ורכב דו-שימושי משומשים משנת ייצור 2001 ו- 2002, שיירשמו בשטחי הרש"פ בלבד, ל- 25% ובלבד שיובאו עפ"י רשיון יבוא של הרש"פ. כך מסר ראובן מלצר, מנהל תחום בכי


00:00 ,14.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

בהתאם לסמכות שהוקנתה לה עפ"י הסכם הביניים, הרשות הפלסטינית החליטה להפחית את מס הקניה החל על רכב נוסעים ורכב דו-שימושי משומשים משנת ייצור 2001 ו- 2002, שיירשמו בשטחי הרש"פ בלבד, ל- 25% ובלבד שיובאו עפ"י רשיון יבוא של הרש"פ. כך מסר ראובן מלצר, מנהל תחום בכיר באגף המכס.
 
מלצר ציין כי שעור המכס נשאר ללא שינוי, עפ"י הפרט המהותי. כלי הרכב חייבים לעמוד בתקינה המקובלת בישראל.על מנת ליישם את ההחלטה, נקבע פרט מינהלי 994.0000/4 בתוקף מיום 15.12.04 ועד ל- 31.3.05 בלבד.
 
עוד נמסר כי יבואן רש"פ יידרש לקבל רשיון יבוא מהרש"פ, אשר יוזן למערכת בבית-אל או ארז, כמקובל לגבי רשיונות יבוא אלה.
 
מלצר הוסיף כי מנהל מכס רש"פ סיפק לידיו את רשימת היבואנים שאושרו ליבוא כלי רכב בתנאים אלה. רשימה זאת הוזנה למערכת, ורק יבואנים אלה יהיו רשאים לסווג כלי רכב בפרט 994, בכפוף לקבלת רשיון יבוא.רשמון היבוא יהיה מסוג  רכב ויחייב ציון  מס' רשיון היבוא ואת פרוט מספרי השלדות.
 
הוא הדגיש כי ניתן יהיה לסווג רכב בפרט זה רק ברשמון עם קוד אוטונומיה ע"י יבואן שפורט ברשימה האמורה בפסקה ד' דלעיל. כל רשמון אחר ייעצר בשלב ההגשה. ההסדר לא חל על יבוא אישי.בנוסף, כלל 10 לכללים לפרק 87 לתעריף המכס לא חל על כלי רכב המסתווגים בפרט 994, כלומר שאין להפחית מסכום מס הקניה את הסכומים המפורטים שם.
 
בנוסף, חובה לצרף לרשמון טופס הצהרה בדבר יבוא לשטחים שבאחריות המועצה הפלסטינית ("הצהרת אוטונומיה"), כמקובל ברשמונים עם קוד אוטונומיה.רשמונים שיסווגו בפרט זה ינותבו באופן אוטומטי לתהליך א, לאימות קיום כל התנאים האמורים לעיל (שנת הייצור, אישור תקינה של משרד התחבורה, יעד המכונית ברש"פ, התאמה לתנאי רשיון היבוא וכיו"ב), בנוסף לבדיקה הבטחונית.
 
ההסדר יופעל החל מיום 15.12.04.