הפחתת הסובסידיות על היצוא מסין

הממשלה הסינית ביטלה וקיצצה בהחזרי המס של כ-2,800 מוצרי יצוא - כ-37% מכלל מוצרי היצוא. מדובר צעד נועז ביותר לריסון היצוא שעשתה סין מאז הצטרפותה לארגון הסחר העולמי


00:00 ,06.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה הסינית ביטלה וקיצצה בהחזרי המס של כ-2,800 מוצרי יצוא - כ-37% מכלל מוצרי היצוא. מדובר צעד נועז ביותר לריסון היצוא שעשתה סין מאז הצטרפותה לארגון הסחר העולמי
 
החל מה-1 ביולי הממשלה הסינית ביטלה וקיצצה בהחזרי המס של כ-2,800 מוצרי יצוא, מה שגרם לעלייה של 5% עד 8% במחירי אותם המוצרים. זהו צעד נועז ביותר לריסון היצוא שעשתה סין מאז הצטרפותה לארגון הסחר העולמי בשנת 2001.
 
מדובר ב-37% מכלל מוצרי היצוא, כך נמסר ממשרד האוצר הסיני. הקטגוריות העיקריות  הן מוצרי תעשיה הגורמים נזק סביבתי ומתאפיינים בצריכת אנרגיה גבוהה כגון: בטון, דשנים, מתכות ופלסטיק.
 
קטגוריה נוספת הינה של מוצרים היוצרים סכסוכי סחר בינלאומיים וחקירות היצף אשר בסופו של דבר פוגעים ומנטרלים את התעשיות המקומיות במדינות זרות, שלא יכולות להתמודד עם המחירים הנמוכים. מוצרים אלו כוללים בין השאר: הלבשה והנעלה, צעצועים, מוצרי פלדה ואופנועים.
 
ההערכה היא כי בסקטורים תעשייתיים רבים, כגון פלדה, בטון ואופנועים, ישנו עודף ייצור ביחס לצריכה המקומית, דבר הגורם לחוסר איזון ופער גדל בין היבוא ליצוא.
 
צעדים אלו נועדו לרסן ולהגביר את הפיקוח על היצוא הגובר ועל העודף המסחרי התופח של סין. העודף המסחרי העצום של סין רק מחריף קונפליקטים קיימים עם מדינות אחרות ומגביר את הלחצים על סין לשערך את המטבע המקומי RMB, ולהגביר את הנזילות בפנים המדינה, כך נמסר ממשרד האוצר הסיני.
 
עוד אמרו במשרד האוצר שמדיניות חדשה זו תעזור גם להאט את ההשקעות בנדל"ן ולמתן קיבולת יתר, ובכך להוביל לצמיחה בריאה ומבוססת.

מקור: מינהל סחר החוץ, משרד התמ"ת. קישור: www.trade.gov.il