הפורום הישראלי לקניין רוחני: על הממשלה ליישר קו עם המדינות המתקדמות בעולם המערבי

אוריאל לין: אנחנו בפיגור מהעולם המערבי. לין קרא לכל הגופים להם אינטרס בהגנה על קניין רוחני להצטרף לפורום באיגוד לשכות המסחר כדי לחזקו במאבק לקידום הנושא


00:00 ,21.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין: אנחנו בפיגור מהעולם המערבי. לין קרא לכל הגופים להם אינטרס בהגנה על קניין רוחני להצטרף לפורום באיגוד לשכות המסחר כדי לחזקו במאבק לקידום הנושא
 
בפאנל שהתקיים אתמול במסגרת הפורום הישראלי לקניין רוחני, מיסודו של איגוד לשכות המסחר, השתתפו נציגי המגזר העסקי מתחומים שונים וסיפרו על התמודדות המגזר העסקי עם הבעיה.
 
בין המשתתפים נציין את דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דורון שליט, מנכ"ל אילי לילי, משה אדרי, מנכ"ל יונייטד קינג וידיאו וחנני רויכמן, יו"ר הד ארצי.
 
לדברי דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "בכל הקשור לתוכנה, החקיקה בתחום הקניין הרוחני היא פחות מתקדמת מאירופה וארה"ב. באמצעות הגנה על קניין רוחני נוכל להתחרות מול מדינות מערביות אחרות על יזמות, חדשנות וכניסה לנישות חדשות, אחרת משקיעים זרים לא ישקיעו בישראל ויעדיפו לפעול במדינות אחרות. המצב צריך ויכול להיות הרבה יותר טוב והוא בידיים שלנו. הבעיה היא בצרכן הפרטי. ההתמודדות שלנו מול הפיראטיות היא בהדרכה ובחינוך."
 
לדברי משה אדרי, מנכ"ל יונייטד קינג וידאו: "תעשיית הקולנוע נשדדת בוקר ולילה. בשנת 1966 נמכרו 50 מיליון כרטיסים לסרטים וב-2006 אנו צופים שימכרו רק כ-9 מיליון כרטיסים. בנוגע לחנויות להשכרת סרטים, יש ירידה של כ-60% מ-500 חנויות להשכרה בשנת 2005 ל-200 בשנת 2006. האינטרנט לא השאיר שום אופציה לבעלי חנויות להשכרה".
 
אבי לרנר, מפיק סרטים הוליוודי ידוע הפועל 16 שנים בארה"ב, אמר כי: "מה שקורה בארה"ב קורה בכל העולם. לא ניתן להגן על זכויות יוצרים ומתקיימת גניבה לאור יום בכל הקשור להפקת סרטים. האולפנים בארה"ב מפסידים למעלה מ-60% מהכנסותיהם ממכירות סרטים כתוצאה מהאינטרנט ומהורדת סרטים לדי.וי די. הפתרון הוא חד וחלק - אכיפה. יש לתת עונש למי שגונב, למשל באמצעות החדרת וירוס למי שמבקש להוריד סרט מהאינטרנט ולהעתיקו."
 
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "יש לנו מטרה אחת פשוטה ומוגדרת והיא שרמת ההגנה על קניין רוחני בישראל תהיה שווה לזו המוענקת בארה"ב ובאירופה מאחר ואלה המדינות שלישראל יש את עיקר סחר החוץ עמן. הדו"ח שהכין הפורום לקניין רוחני מצביע על כך שלא זאת תמונת המצב וגם הדיווחים שקיבלנו היום מהמגזר העסקי מראים שאנחנו בפיגור מהעולם המערבי."
 
לין קרא לכל הגופים להם אינטרס בהגנה על קניין רוחני להצטרף לפורום שהוקם לאחרונה באיגוד לשכות המסחר כדי לחזקו במאבק לקידום הנושא.