העיריות יחויבו ברכש גומלין כחול - לבן

נכנסו לתוקף תקנות המחייבות את העיריות הרוכשות בחו"ל בסכום של למעלה מ-5 מיליון דולר לדרוש ביצוע רכש גומלין בארץ בשיעור של 35% מההיקף הכולל של ההתקשרות


00:00 ,25.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נכנסו לתוקף תקנות המחייבות את העיריות הרוכשות בחו"ל בסכום של למעלה מ-5 מיליון דולר לדרוש ביצוע רכש גומלין בארץ בשיעור של 35% מההיקף הכולל של ההתקשרות
 
ממשרד התמ"ת נמסר הבוקר כי בימים אלה פורסמו ברשומות ונכנסו לתוקף תקנות המחייבות את העיריות הרוכשות בחו"ל לדרוש ביצוע רכש גומלין בארץ. מדובר בתקנות שהנן פרי עבודתם המשותפת של משרד הפנים ומשרד התמ"ת, עליהם חתום שר הפנים אלי ישי.
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר: "פעילות רכש הגומלין בישראל חשובה ביותר לכלכלת המדינה. פעילות זו מהווה נדבך חשוב ביצוא של מדינת ישראל והנה כלי יעיל לפתיחת דלתות בחו"ל לתעשייה הישראלית, כמו גם להעברת ידע וטכנולוגיות למפעלים בארץ וכמובן תורמת לתעסוקה במשק".
 
מנכ"ל הרשפ"ת במשרד התמ"ת בינה בר-און ציינה כי "היקפי ההתקשרויות של העיריות והחברות הכלכליות שלהן, מגלם פוטנציאל רכש גומלין משמעותי אשר יתרום רבות להגדלת נפחי שיתופי הפעולה בין התעשייה הישראלית לחברות הזרות. התקנות החדשות יחייבו את ספקי החוץ לבצע את רכש הגומלין בעדיפות ראשונה בתחום העיריות שבגינן תיחתם התחייבותו של הספק".
 
עוד לדברי בר-און, "עד כה פעלה הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת בהתאם לתקנות רכש הגומלין הכלליות, אשר הטילו חובת רכש גומלין רק בהתקשרויות של משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות, קופות חולים וגופים ציבוריים אחרים. מעתה, בכל התקשרות של עירייה בישראל עם ספק מחו"ל, בהיקף של 5 מיליון דולר ומעלה, יידרש ספק החוץ לבצע רכש גומלין בשיעור של 35% מההיקף הכולל של ההתקשרות. התקנות החדשות מגדילות את פוטנציאל פעילות רכש הגומלין ויתרמו להגדלת נפח היצוא של ישראל, כמו גם לתעסוקה".
 
נציין כי פעילות רכש הגומלין בישראל הניבה לתעשייה הישראלית בשנת 2009 בלבד סך של 2.4 מיליארד דולר, ומעל 12 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות.
 
הרשפ"ת הינה יחידה במשרד התמ"ת המופקדת על רכש הגומלין המתבצע בישראל. חברות זרות עמן מתקשרים משרדי ממשלה, וכעת גם עיריות, מחויבות לבצע רכש גומלין בישראל, פעילות המניבה מיליארדי דולרים למשק הישראלי בכל שנה.
 
כחלק מפעילות הממשלה לייעול רכש הגומלין במדינת ישראל, התקבלה החלטת ממשלה בתאריך 31.12.2006 אשר הטילה על שר הפנים להתקין תקנות אשר יחייבו את העיריות לחייב ספקים מחו"ל לבצע רכש גומלין בישראל.