הסתיים מחזור ראשון של קורס "מטענים מסוכנים"

הקורס, בחסות לשכת סוכני המכס, נעשה בשיתוף מחלקת ההדרכה של אל על והקיף חומר לימוד רב בתחום שינוע מטענים מסוכנים


00:00 ,10.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הקורס, בחסות לשכת סוכני המכס, נעשה בשיתוף מחלקת ההדרכה של אל על והקיף חומר לימוד רב בתחום שינוע מטענים מסוכנים
 
בימים אלה הסתיים המחזור הראשון של קורס "מטענים מסוכנים" בהובלה אווירית אשר אורגן ביוזמת ובחסות לשכת סוכני המכס בתל אביב ובהדרכתו של מר יעקב גוט ממחלקת ההדרכה של אל על.
 
יש לציין כי שינוי מטענים מסוכנים באוויר הנו נושא רגיש ומה זמן היה צורך ברור בהגברת המודעות לנושא. יש לזכור כי לא מעט אסונות אוויריים נגרמו בשנים האחרונות במסגרת התעופה האזרחית כתוצאה מאי תשומת לב לסיכון הטמון בהצהרות לא מדויקות הניתנות בעת שיגור מטענים אוויריים ובהם מטענים העשויים להוות סיכון בזמן הטסתם אם בשל דליפה, חיכוך או מגע של חומר עם חומר אחר אשר יכולים לגרום לתגובה כימית לא רצויה.
 
בקורס הנוכחי, שכאמור היה הראשון בנושא, היו 8 משתתפים אשר נשלחו מטעם חברות לעמילות מכס המתמתחות בשינוע מטענים מסוכנים. את הקורס העביר יעקב גוט, אחד מטובי המומחים בתחום, בחמישה מפגשים מרוכזים.
 
יש לציין כי מחלקת ההדרכה של אל על, כמו גם מטרת לשכת סוכני המכס תל אביב היא להגיע אל כל חברות השינוע וההובלה העוסקות בתחום המטענים המסוכנים ואל כל היצואנים למען הגברת המודעות והרחבת מעגל המתמחים בנושא.
 
פודור גביראל, סוכן מכס אשר היה בין המשתתפים בקורס הראשון, מדווח כי המדריך המומחה והחומר המרתק שנלמד במהלך הקורס ימשוך בוודאי עובדים נוספים מהתחום.