הסתיים בהצלחה רבה קורס בינלאומי בתקני איכות של תוצרת חקלאית טרייה

הסתיים בהצלחה קורס בינלאומי/אזורי בנושא בקרת איכות של תוצרת חקלאית טריה המיועדת ליצוא התקיים בשרותים להגה"צ ולביקורת, שהתקיים בין התאריכים 13-17 בפברואר 2005 בישראל. בקורס השתתפו נציגים ממדינות האזור: ישראל, ירדן, מצרים ומהרשות הפלסטינית


00:00 ,03.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הסתיים בהצלחה קורס בינלאומי/אזורי בנושא בקרת איכות של תוצרת חקלאית טריה המיועדת ליצוא התקיים בשרותים להגה"צ ולביקורת, שהתקיים בין התאריכים 13-17 בפברואר 2005 בישראל. בקורס השתתפו נציגים ממדינות האזור: ישראל, ירדן, מצרים ומהרשות הפלסטינית.
 
הקורס נערך במסגרת פרויקט שתוף פעולה אזורי בין ישראל מצרים ירדן והרשות הפלסטינאית, ממומן על ידי ממשלת דנמרק, ובאחריות מינהל המחקר החקלאי. הקורס התקיים בשרותים להגה"צ ולביקורת בהיקף של 40 שעות לימוד, וכלל בין היתר את הנושאים של מדדי איכות, סטנדרטים של תוצרת חקלאית טריה, שיטות פיקוח וביקורת. כמוצרים מייצגים להדגמה נבחרו: פלפל, תות-שדה, פרי הדר ומלון.
 
במסגרת הקורס ניתן חומר תיאורטי וכן תירגול מעשי בביצוע ביקורת לארבעת המוצרים, בכיתת הלימוד. ההרצאות בשפה האנגלית הוכנו והוצגו על ידי עובדי השרות לביקורת תוצרת חקלאית. בנוסף יצאו המשתלמים לשטח ותירגלו ביקורת תוצרת ליצוא בשיתוף עם מבקרי תחום הביקורת בכרמל-קור באשדוד, בפרחי עזתה (נתיבות), בפרחי השרון (תל-מונד) ובקירור קיסריה. במהלך הנסיעות לאתרי הביקורת השונים ניצלו חלק מן האורחים את הזמן ואף הספיקו לבקר באתרים בארץ ובמקומות הקדושים לאיסלם בירושלים והדבר לווה בהתרגשות רבה מצידם.
 
ההרצאות וההדרכה בקורס הוכנו על ידי צוות מקצועי שרוכז על ידי מר יגאל שולמן ומר רן בן-דוד בשיתוף עם כל מנהלי האזורים ועובדים נוספים בתחום הביקורת.
 
עוד נמסר כי בכל מהלך הקורס שררה אווירה מצויינת בקרב כל המשתתפים והנציגים הדניים שנכחו בקורס, אשר תרמה רבות ללימוד החומר ולהצלחתו של הקורס. בסיומו של הקורס התקיים טקס מרשים בחדר ההרצאות במשרד החקלאות במהלכו נשאו דברים המארגנים והיוזמים של הקורס והוענקו תעודות השתתפות באנגלית לכל המשתלמים.
 
 
(*) מתוך מידעון השרותים להגנת הצומח ולביקורת,גיליון27-מרץ 2005