הסתיים בהצלחה יום העיון "עסקים באוקראינה – כדאי"

"המפגש הבלתי אמצעי בין פוליטיקאים ופקידים בכירים מאוקראינה ובין אנשי העסקים הישראלים, נתן בידי אנשי העסקים הישראליים כלים פרקטיים לקידום עסקיהם באוקראינה", אמרה אילנה קפיטולניק, מנכ"ל גלובוס גייט גרופ


00:00 ,03.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ביום חמישי ה- 29/04/04 התקיים במלון שרתון ת"א יום עיון תחת הכותרת "עסקים באוקראינה - כדאי" שנערך ע"י מכון הייצוא בשיתוף משרד עורכי-דין אמזל-לוי ושות' בניהולו של עו"ד ניר אמזל, שציין 5 שנים לפעילותה של השלוחה באוקראינה וחברת גלובוס גייט גרופ, בניהולה של אילנה קפיטולניק.

את האירוע כיבדו בנוכחותם סגן יו"ר הכנסת פרופ' מיכאל נודלמן ושגריר אוקראינה בישראל מר אלכסנדר סליפצ'נקו, מנכ"ל מכון היצוא מר יחיאל אסיה. יום העיון משך אליו עשרות חברות ויזמים הרואים באוקראינה שוק בעל פוטנציאל עסקי גבוה ביותר.

נציג משרד התמ"ת, נשא דברים בנושא יחסי מסחר ישראל-אוקראינה והסכמי מסחר דו-צדדיים בין שתי המדינות. הרצאות ניתנו גם ע"י מתאם הקואליציה בפרלמנט האוקראיני אשר דיבר בעיקר על רפורמות חוקתיות ויציבות תחיקתית, ע"י סגן שר הכלכלה אשר הרצאתו עסקה בעיקר במיסוי, ובפתיחת שווקי אוקראינה למשקיעים זרים, שת"פ עסקי / מסחרי עם אירופה וישראל, כמו כן נשמעה הרצאתו של סגן שר המשפטים אשר עסקה במשפט הכלכלי האוקראיני בדגש על הכנסת / הוצאת הון ל/מ אוקראינה וכן סוגיות ספציפיות בנושאי קניין ומקרקעין.

מר אלכס אברבוך מהחברה הישראלית לבסס"ח (IFTRIC) נשא דברים ולאחריו הרצה עו"ד מקסים ספוז'ניקוב ראש שלוחת משרד עו"ד אמזל-לוי ושות' בקייב שהשיא עצות מעשיות מניסיונו האישי בבעיות המטרידות בדרך כלל את היזם הישראלי המעונין לעבוד באוקראינה ו/או יזמים וחברות אשר עובדים באוקראינה זה מכבר.
כמות המשתתפים ביום העיון עלתה על ציפיות המארגנים ויש בה כדי להעיד על העניין הגובר והולך אותו מוצאים אנשי קהיליית העסקים הישראלית באוקראינה.

עפ"י סקירות אנשי המקצוע שהשתתפו ביום העיון, נראה כי אוקראינה נמצאת בשלב של צמיחה מואצת המתבטאת בתחומי הבנייה, הנדל"ן, התשתיות והטכנולוגיה. הצמיחה בענפים הנ"ל גוררת עמה התעוררות בשווקים הנחשבים כ"תומכי כלכלה" כגון: ביטוח, רפואה ושירותים. המומחים צופים כי בפרק זמן של כשנתיים אמורה כלכלת אוקראינה להתייצב והצמיחה המואצת להיבלם.

"נראה כי המפגש הבלתי אמצעי בין פוליטיקאים ופקידים בכירים מאוקראינה ובין אנשי העסקים הישראלים והאפשרות לשאול את אנשי המקצוע הללו שאלות בצורה ישירה, היוו את הערך המוסף העיקרי של המפגש, ונתנו בידי אנשי העסקים הישראליים כלים פרקטיים לקידום עסקיהם באוקראינה" ,אמרה אילנה קפיטולניק, מנכ"ל גלובוס גייט גרופ.