הסתיים בהצלחה השלב הראשון של מבצע "מס וחלילה": כ - 400 מליון ₪ שולמו על ידי החייבים

השלב הראשון של מבצע "מס וחלילה" הסתיים בהצלחה! אלפי חייבים מיהרו לנצל תקופת ההזדמנות, להסדיר את החוב במסגרת ההקלות הטמונות במבצע ולהימנע מפעולות האכיפה. עד כה שולם על ידי החייבים סכום של כ- 400 מליון ₪ . בימים הקרובים יצאו לדרך מבצעי האכיפה האזוריים


00:00 ,12.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השלב הראשון של מבצע "מס וחלילה" הסתיים בהצלחה! אלפי חייבים מיהרו לנצל תקופת ההזדמנות, להסדיר את החוב במסגרת ההקלות הטמונות במבצע ולהימנע מפעולות האכיפה. עד כה שולם על ידי החייבים סכום של כ- 400 מליון ₪ . בימים הקרובים יצאו לדרך מבצעי האכיפה האזוריים.
 
איתן רוב מנהל רשות המסים בישראל , ציין היום כי נתוני הגבייה הגבוהים מעידים על כך שהציבור נתן את אמונו במבצע , הבין כי מדובר בהזדמנות בלתי חוזרת ובחר להגיע למשרדי המס בטרם יגיעו אליו הגובים. לדברי רוב החייבים שבחרו לא להגיע הם "הגרעין הקשה " וכנגדם יופעלו בימים הקרובים אמצעי אכיפה אינטנסיבים. רוב הוסיף כי למרות שיתרת החוב היא של אותו " גרעין קשה", נבחנת האפשרות להעלות את יעד הגביה של המבצע שנקבע במקור על סכום של חצי מליארד ₪.
 
במהלך חודש דצמבר קיבלו החייבים תזכורות והתראות בדבר החוב והכוונה לבצע פעולות לגבייתו ובמקביל, נמסר להם מידע על ההקלות הניתנות למי שיקדימו לבוא ולהסדיר את החוב. היענות הציבור למבצע החלה כבר במהלך דצמבר ועם ההכרזה הרשמית על פתיחתו גבר זרם הפונים. עד כה הגיעו למשרדי השומה ברחבי הארץ וליחידה הארצית לאכיפת הגביה למעלה מעשרת אלפים חייבים ושילמו את חובם. מאות חייבים ניצלו את האפשרות לשלם את החוב באמצעות אתר האינטרנט של הרשות באמצעותו שולמו כ - 1.3 מליון ₪.
 
במקביל התגייסו כל מחלקות משרדי השומה לביצוע ההכנות לשלב האכיפה, בוצעו פעולות לאיתור חייבים ונכסיהם נמסרו התראות לחייבים ובימים הקרובים תחל סידרת מבצעי אכיפה אזוריים במסגרתם יצאו לשטח, ל"חזית" הגבייה מאות מעובדי הרשות.
 
יחידות החקירות יחידת האכיפה ויחידת ניהול ספרים (המכונה - קומנדו מס) של רשות המסים כבר החלו בטיפול בגביה ב"גרעין הקשה" של החייבים ובמקרים בהם מדובר בחובות מס משמעותיים כחובות מניכויים, שאי העברתם לרשויות המס מהווה עבירה פלילית, נחקרו חייבים והוגשו בימים האחרונים מספר כתבי אישום בהליך מקוצר.

יצויין כי גם בתקופת פעולות האכיפה, מי שיקדים ויגיע מיוזמתו למשרדי פקיד השומה בכדי להסדיר את החוב, יוכל ליהנות מההקלות המוצעות במסגרת המבצע.