הסכם לשת"פ במו"פ תעשייתי בין ישראל ליוון

ההסכם נחתם בעת ביקור הנשיא קצב ביוון. היקפי הסחר בין המדינות מגיעים כיום ל-450 מיליון דולר


00:00 ,15.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נחתם בעת ביקור הנשיא קצב ביוון. היקפי הסחר בין המדינות מגיעים כיום ל-450 מיליון דולר
 
הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי נחתם אתמול בין ישראל ליוון, כך מסר הנציג הכלכלי של משרד התמ"ת ביוון מיכאל חורי.
 
יצוין כי ההסכם לשיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי בין ישראל ליוון נחתם בעת ביקורו של  נשיא המדינה משה קצב ביוון, ההסכם נחתם במעמד נשיאי שתי המדינות. השר צחי הנגבי חתם על ההסכם מטעם ישראל ומטעם ממשלת יוון חתם שר הפיתוח היווני, דימיטריוס סיופאס .
 
מיכאל חורי מציין כי חתימת ההסכם מביאה אל סיומה המוצלח תהליך של משא ומתן אשר נמשך על פני כשנה וחצי בין המדען הראשי של משרד התמ"ת, הד"ר אלי אופר, לבין משרד הפיתוח היווני.
 
ד"ר אלי אופר המדען הראשי בתמ"ת ציין כי לקידום שיתוף הפעולה במו"פ התעשייתי השלכות נרחבות על כל תחומי  הסחר בין המדינות מעל ומעבר למו"פ עצמו. כמו כן שיתופי הפעולה יאפשרו לחברות הישראליות להגיע לשווקים רבים באזור.
 
בשנים האחרונות מתפתחים יחסי הסחר בין המדינות בצורה חיובית ויציבה. היקפי הסחר מגיעים כיום ל-450 מיליון דולר, מתוכם 200 מיליון ייצוא ו-250 מיליון דולר יבוא. קצב ההתפתחות עומד על ממוצע של 12% לשנה. להיקפי הסחר הגדלים תרמה גם המעורבות הרבה של חברות ישראליות בפרויקט האולימפיאדה.
 
עוד מציין חורי כי  יחד עם ההתפתחות החיובית בהיקפי הסחר קיים עדיין פוטנציאל לא ממומש והסכם זה יסייע לשתי המדינות לקדם ולהאיץ את מגמת התפתחות הסחר ולממש את פוטנציאל  השת"פ הקיים.