הסכם לשיתוף פעולה נחתם בין איגוד לשכות המסחר בישראל ללשכת מסחר פאריס

נשיא לשכת מסחר פאריס, פייר סימון, הגיע שלשום לביקור ראשון בישראל בהזמנת נשיא איגוד לשכות המסחר הישראלי, אוריאל לין. סימון עומד בראש משלחת גדולה של נציגי חברות בתחומי ההייטק, השירות והאלקטרוניקה, המעוניינות לקדם פרויקטים בישראל.


00:00 ,31.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת הפעם הראשונה שנשיא לשכת מסחר פאריס מגיע לביקור בישראל; אוריאל לין: זהו מהלך נוסף של האיגוד להידוק יחסי הסחר עם האיחוד האירופי

נשיא לשכת מסחר פאריס, פייר סימון, הגיע שלשום לביקור ראשון בישראל בהזמנת נשיא איגוד לשכות המסחר הישראלי, אוריאל לין. סימון עומד בראש משלחת גדולה של נציגי חברות בתחומי ההייטק, השירות והאלקטרוניקה, המעוניינות לקדם פרויקטים בישראל.
 
לשכת המסחר בפאריס היא הגדולה מהלשכות באירופה ומייצגת כ- 300,000 חברות בצרפת, מכלל מגזרי המשק ותקציב פעילותה עומד על 540 מיליון אירו.
 
במסגרת הביקור, סימון נפגש אתמול (30.5.05) עם צמרת האיגוד, בראשות אוריאל לין. במהלכו נחתמה אמנה עסקית שתיתן ביטוי חזק יותר לכוונת שתי הלשכות לשתף פעולה למען קידום המגזר העסקי בשתי המדינות, ולהידוק יחסי הסחר עם האיחוד האירופאי.
 
בנוסף, סימון הזמין את לין לעמוד בראש משלחת עסקית שתיקח חלק באירוע הסברה שיתקיים בפאריס בסוף נובמבר (23.11.05). זהו האירוע הכלכלי-טכנולוגי הבילטרלי החשוב ביותר, אשר מתקיים מזה 4 שנים. באירוע משתתפות מרבית חברות הטכנולוגיה משתי המדינות, מעל כ- 400 חברות, והוא נועד לסייע לחברות ישראליות ליצור קשרים בצרפת.
 
סימון התרשם מאד מההתאוששות המהירה של הכלכלה הישראלית, ובירך על כוונות הממשלה להמשיך ולהפחית מסים ולצמצם הוצאות. הוא ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בחיזוק שיתוף הפעולה בין צרפת לישראל, והבטיח כי לשכתו תסייע ככל הנדרש לחברות ישראליות בפעילותם העסקית בצרפת, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.
 
לין מסר כי ביקורו של סימון מהווה שדרוג של מערכת היחסים הכלכליים והמדיניים בין שתי המדינות. "קיים פוטנציאל גדול ביחסים המסחריים בינינו. צרפת היא אחת מהכלכלות המובילות באיחוד האירופאי, וללשכת המסחר הצרפתית השפעה גדולה על המדיניות הכלכלית באירופה ובאיחוד האירופאי".
 
הפגישה כללה, בין היתר: אביהו בן-נון, יו"ר UMI; אורן שחור, יו"ר קצא"א; אמיר שני, מנכ"ל עמית עמילות מכס; אתי וידבסקי, מנכ"ל זואי קום בע"מ; נילי קריב, מנכ"ל אופליה ניק בע"מ. ומהצד הצרפתי: מישל פרנק, נשיא הלשכה הקודם; ניקולס ג'קוט, מנכ"ל הלשכה; אדמונד ויויאנד, מנהל קשרים בינלאומיים בלשכה; גברת מרטין אבו, חברת נשיאות בלשכה.
 
היקף הייבוא (ללא יהלומים) לצרפת לישראל רשם בשנת 2004 עליה של 6 אחוזים בהשוואה לשנת 2003 והסתכם ב- 1.25 מיליארד דולר. בנוסף, היקף הייצוא (ללא יהלומים) רשם עליה של 11 אחוזים בשנת 2004 לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמד על 735 מיליון דולר.