הסכם לשיתוף פעולה חקלאי בין ישראל נפאל

שתי המדינות יקדמו את שיתוף הפעולה בתחום החקלאות בין המדינות, לרבות חילופי ידע וטכנולוגיה לטובת הסקטור החקלאי בנפאל וישראל


00:00 ,17.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שתי המדינות יקדמו את שיתוף הפעולה בתחום החקלאות בין המדינות, לרבות חילופי ידע וטכנולוגיה לטובת הסקטור החקלאי בנפאל וישראל
 
שר החקלאות שלום שמחון נפגש עם עמיתו, שר החקלאות הנפאלי, מרידנדרה קומר סינג יאדאב, לקראת חתימה על הסכם שיתוף פעולה חקלאי בין המדינות.
 
הסכם שיתוף הפעולה שנחתם היום בירושלים קובע כי נפאל וישראל יקדמו את שיתוף הפעולה בתחום החקלאות בין המדינות, לרבות חילופי ידע וטכנולוגיה לטובת הסקטור החקלאי במדינות, העברת טכנולוגיות לייעול השימוש במים, עידוד שיתוף הפעולה של סקטור הפרטי בשתי המדינות, רעיונות ועקרונות בנושא פיתוח הכפר ופעילות כלכלית נלווית לחקלאות, שימור קרקע, וקיום סמינרים וסימפוזיונים משותפים.
 
השר שמחון אמר כי ישראל מעוניינת לחלוק את הידע שצברה בתחום החקלאות ופיתוח הכפר עם מדינות נוספות וכי הוא מקווה שההסכם יסייע לנפאל למצות את יכולותיה בתחום החקלאות. לדבריו מעורבות הסקטור הפרטי מהווה גורם משמעותי בהצלחת שיתוף הפעולה.
 
השר הנפאלי ציין כי 35% מהתוצר הלאומי בנפאל מקורו בפעילות חקלאית וכי הם מעוניינים להזמין את הסקטור העסקי הישראלי לקידום יזמות בנפאל.
 
נפאל מעוניינת בעיקר בפיתוח ענפי הצומח והחי, בידע הנוגע לשימור קרקע וניהול משאבי מים, בפיתוח משאבי אנוש בתחום החקלאות, בפיתוח קואופרטיבים ובפיתוח תיירות כפרית.   
 
בשל החשיבות שמייחסת נפאל ליחסים עם ישראל, ועל אף כמות מצומצמת של נציגויות שהיא מקיימת ברחבי העולם-  בשל מגבלות תקציביות, הקימה נפאל לפני שנים ספורות שגרירות בישראל, השותפה באופן פעיל להכנה ולקיום ביקורו הנוכחי של שר החקלאות.
 
לדברי שגריר ישראל בנפאל, דן סתיו, ההסכם בתחום החקלאות יהדק את הקשרים בין המדינות. השגריר הוסיף כי ההסכם, שנחתם במהלך ציון יובל לכינון יחסים דיפלומטיים  בין המדינות, משקף הסכמה רחבה לגבי סדרי העדיפויות באשר לשת''פ בתחום החקלאות. סקטור זה  מהווה ענף כלכלי מרכזי  בנפאל. היכולות הישראליות בתחום זוכות להערכה רבה במדינה זו.