הסכם הסחר בין ישראל למצרים נכנס אתמול לתוקף

אולמרט: הסכם זה עתיד להביא לזינוק משמעותי בהיקפי הסחר של ישראל עם מצרים ולהגביר את השת"פ הכלכלי בין המדינות; ההסכם עתיד להביא לגידול משמעותי ביצוא הישראלי של כ- 20-30 מיליון דולר בשנים הראשונות ליישום ההסכם


00:00 ,23.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: הסכם זה עתיד להביא לזינוק משמעותי בהיקפי הסחר של ישראל עם מצרים ולהגביר את השת"פ הכלכלי בין המדינות; ההסכם עתיד להביא לגידול משמעותי ביצוא הישראלי של כ- 20-30 מיליון דולר בשנים הראשונות ליישום ההסכם; מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט בירך על כניסתו לתוקף של הסכם הסחר בין ישראל ומצרים.
 
אתמול נערך בקהיר המפגש הרשמי הראשון של הועדה הכלכלית המשותפת בין ישראל למצרים שהוקמה לצורך פיקוח על יישום הסכם הסחר שנחתם לאחרונה בין שתי המדינות.
 
הועדה אישרה רשימה של כ- 400 חברות מצריות שתהיינה זכאיות להטבות הנובעות מהסכם הסחר QIZ, עליו חתמו מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט ושר התעשייה וסחר החוץ המצרי, מר רשיד מוחמד רשיד.
 
השר אולמרט אמר כי הסכם זה עתיד להביא לזינוק משמעותי בהיקפי הסחר של ישראל עם מצרים ולהגביר את שת"פ הכלכלי בין המדינות.
 
בפגישה השתתפו נציגים בכירים ממשרדי התעשייה והמסחר של ישראל, מצריים וארה"ב, שהינה הצלע השלישית בהסכם. כזכור, הסכם זה מעניק תנאים של סחר חופשי ממכס ומכסה לשוק האמריקאי לסחורות שייוצרו באזורי סחר נבחרים במצריים בתנאי שמשולבים בהם רכיבים ותשומות מישראל.
 
ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי ועדה כלכלית משותפת, בה חברים נציגי ממשלה מישראל, מצריים וארה"ב, תפקח על יישום תקין ומלא של ההסכם. הועדה אישרה אתמול את הטבות ההסכם ל- 400 חברות מצריות בתחומי הטכסטיל, ההלבשה, קרמיקה, מתכת, מוצרי עור ומזון. בהמשך לאישורי הועדה והסכמת האמריקאים ההסכם נכנס לתוקף החל מאתמול.
 
 
נתוני סחר
היקף הסחר בין ישראל ומצרים עמד על כ- 58 מיליון דולר בשנת 2004. היצוא הישראלי למצריים בשנת 2004 עמד על כ- 29 מליון $ גידול של 11% לעומת שנת 2003, היבוא ממצריים בשנת 2004 עמד על כ- 29 מליון $ גידול של 32% לעומת 2003.
 
במשרד התמ"ת מעריכים כי ההסכם עתיד להביא לגידול משמעותי ביצוא הישראלי של כ- 20-30 מיליון דולר לשנה, בשנים הראשונות ליישום ההסכם.