הסחר עם דרום קוריאה: חצי מיליארד דולר ב- 5 חודשים.

היקף סחר החוץ (יבוא ויצוא ללא יהלומים) בין דרום קוריאה לישראל עלה בחמשת החודשים הראשונים של השנה בשיעור של 17 אחוזים, גידול של 72 מיליון דולר, שהגיע ל- 499.5 מיליון דולר. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר המנתחת את היקף הסחר עם דרום קוריאה


00:00 ,21.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף סחר החוץ (יבוא ויצוא ללא יהלומים) בין דרום קוריאה לישראל עלה בחמשת החודשים הראשונים של השנה בשיעור של 17 אחוזים, גידול של 72 מיליון דולר, שהגיע ל- 499.5 מיליון דולר. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר המנתחת את היקף הסחר עם דרום קוריאה על בסיס נתוני הלמ"ס.
 
סקירת האיגוד נעשתה לקראת ביקורה של משלחת עסקית מדרום קוריאה שכוללת נציגי חברות מתחומים שונים, ביניהם: אלקטרוניקה, תוכנה, כימיקלים, קוסמטיקה ותוספי מזון, שהגיעו לישראל בכדי ליצור שיתופי פעולה עם חברות ישראליות.
 
היקף היבוא מדרום קוריאה לישראל רשם עליה בשיעור של 24 אחוזים, המהווה גידול של 68 מיליון דולר, והגיע ל- 354 מיליון דולר. ואילו היקף היצוא מישראל עלה בשיעור של 2.7 אחוזים, גידול של 4 מיליון דולר ועמד על 146 מיליון דולר.
 
דרום קוריאה הוכרזה ב- 2005 כמדינת יעד ליצוא הישראלי. מהסקירה עולה כי היקף סחר החוץ של ישראל (ללא יהלומים) עם דרום קוריאה הוא השלישי בגודלו מכל מדינות אסיה (אחרי סין ויפן),  ומהווה כ- 10 אחוזים מסך הסחר של ישראל עם מדינות באסיה*. בלשכת המסחר מקווים כי השיפור בסחר ההדדי ילך ויתחזק לקראת סוף השנה.
 
המשלחת לדרום קוריאה היא אחת ממספר משלחות שמגיעות לישראל בימים אלו כחלק מהשיפור באווירה הכלכלית בארץ. מתחילת 2005 הגיעו משלחות ממדינות שונות, ביניהן: צרפת, קפריסין, ארה"ב, ברזיל, פולין, הונגריה, רומניה, גרמניה וטייוואן.
 
 עיקרי תחומי היצוא מישראל לקוריאה: מכונות וציוד חשמלי, מכשירי אופטיקה ורפואה, תעשיות כימיות ומתכות פשוטות. עיקרי תחומי היבוא מקוריאה לישראל: מכונות ציוד וחשמל, כלי רכב, פלסטיק וגומי ומוצרי טקסטיל.
 
הסחר של ישראל עם אסיה מהווה כ- 20.7 אחוזים מכלל היקף הסחר של ישראל.