הנספח המסחרי בסינגפור: נוכחות ישראלית מרשימה בסלון האווירי בסינגפור

כ- 15 חברות הציגו בסלון, 13 מהן תחת הביתן הלאומי של מכון היצוא ושתיים נוספות באופן פרטי בתחום של מטוסים ללא טייס שזכו לתשומת לב מיוחדת בתערוכה, כך מסר הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסינגפור, אהוד גונן


00:00 ,04.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הסלון האווירי בסינגפור נפתח השבוע עם נוכחות ישראלית מרשימה. כ- 15 חברות הציגו בסלון, 13 מהן תחת הביתן הלאומי של מכון היצוא ושתיים נוספות באופן פרטי בתחום של מטוסים ללא טייס שזכו לתשומת לב מיוחדת בתערוכה, כך מסר הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בסינגפור, אהוד גונן.

אהוד גונן מציין כי, כבוד מיוחד נפל בחלקה של התעשייה האווירית כאשר המטוס ללא טייס, פרי מפעלה, פתח את מטס ההדגמה ביום הראשון של התערוכה.

גונן מוסר כי הביתן הישראלי השתרע על שטח של כ 700 מטר רבוע והיה הביתן הבודד השלישי בגודלו לאחר הביתן הסינגפורי (המארחים) והביתן האמריקאי. ההערכה היא כי לתערוכה באופן כללי הגיעו כמה מאות ישראלים נציגי עשרות חברות ישראליות.

החברות שהציגו בביתן היו: רוקאר, אלביט, אלישרא, הידרומכניקל אינגנירינג, התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, אי.טי.אל, ניר-אור, אורביט, רפא"ל, תדיראן תקשורת, מוטורולה ישראל ועשות אשקלון.

בראש המשלחת הרשמית עמד מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל עמוס ירון ובין שאר חברי המשלחת היו גם ראש סיב"ט האלוף המיל יוסי בן חנן, מנכ"ל התעשייה האווירית מר קרת ובכירים נוספים מהמערכת הביטחונית והתעשייה הביטחונית בישראל.

במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינים כי, הסחר בין ישראל וסינגפור עמד בשנת 2003 על סך של כ - 450 מיליון דולר. היקף היבוא הישראלי מסינגפור בשנת 2003 הסתכם בכ- 199 מיליון דולר (ירידה של כ- 7.5%). עיקר היבוא מסינגפור היה של מכונות ומכשירים ושל מינרלים. היקף היצוא הישראלי לסינגפור בשנת 2003 הסתכם ב- 265 מיליון דולר (ללא שינוי משמעותי מהשנה הקודמת). עיקר היצוא לסינגפור הוא בתחום המכונות והמכשירים, המהווים 70% מסך היצוא, בו נרשמה ירידה של 5% , לעומת זאת נרשם גידול של 47% ביצוא ציוד רפואי . ביבוא של מכונות ומכשירים המהווים כ- 50% מסך היבוא נרשמה ירידה של 15% .