המשטרה תגביר פעילותה נגד תופעת הזיופים כדי להגן על זכויות הקניין הרוחני

המשטרה תגביר את פעילותה בתחום ההגנה על קניין רוחני וזיופי מותגים, ותפעל גם בשיתוף עם המגזר העסקי למיגור תופעת הזיופים. התיאום עם המגזר העסקי יעשה באמצעות פורום משותף שיוביל להידוק שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בין המשטרה לגורמים האזרחיים


00:00 ,08.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות פגישה בין השר לביטחון פנים, נשיא איגוד לשכות המסחר וראשי ארגון הגג למלחמה בזיופים
 
המשטרה תגביר את פעילותה בתחום ההגנה על קניין רוחני וזיופי מותגים, ותפעל גם בשיתוף עם המגזר העסקי למיגור תופעת הזיופים. התיאום עם המגזר העסקי יעשה באמצעות פורום משותף שיוביל להידוק שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בין המשטרה לגורמים האזרחיים.
 
כך סוכם בפגישה שהתקיימה אתמול (7.2.2005) בין גדעון עזרא, השר לביטחון פנים, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וראשי ארגון הגג למלחמה בזיופים ובפגיעה בזכויות יוצרים, הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר - מוטי אמיתי, נציג הפדרציה לתקליטים וקלטות, יצחק כהן, מנכ"ל א.ל.י.ס (סרטי קולנוע) ומתי פולק, מנכ"ל דיזל ויו"ר חטיבת המותגים באיגוד.
 
השר עזרא הביע מחויבות להגנה על קניין רוחני וחיזוק פעילות המשטרה בתחום זה. השר הדגיש שהשינוי הארגוני באגף החקירות במשטרה יחזק ויתגבר את היחידה לקניין רוחני וציין כי היחידה תסופח ליאח"ה - היחידה הארצית לחקירות הונאה.
 
לין הדגיש בפגישה את חשיבות ההגנה על הקניין הרוחני עבור משק המדינה, ואת חשיבות פיתוחה של יחידת המשטרה המתמחה בנושא מורכב זה. כמו כן לין ביקש איוש מלא של מלוא התקנים שאושרו בזמנו ליחידה המיוחדת לצורך העמקת פעולות האכיפה והמודיעין.
 
עוד סוכם בפגישה כי המשטרה תפעל לתגבור עבודת המודיעין וחיזוק עבודת המחוזות כך שיספקו גיבוי ליחידה לקניין רוחני.
 
ארגון הגג למלחמה בזיופים ובפגיעה בזכויות יוצרים, הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר, הגיש נייר עמדה בנושא לשר לביטחון פנים, ממנו עולה כי הפגיעה הכספית הישירה בעסקים מוערכת בכ- 1.1 מיליארד ש"ח בשנה. כשהיקף הפגיעה בהכנסות המדינה ממכירות לא מדווחות של מוצרים מזויפים (מע"מ, מכס, מס קנייה, מס הכנסה) מוערך בכ- 400 מיליון ש"ח. מהנתונים עולה בנוסף שבמהלך שנת 2003 השקיע המגזר העסקי כ- 14 מיליון ש"ח במאבק בתופעת הזיופים.