המע"מ ירד היום ב – 0.5%

צביה דורי המפקחת על המחירים בתמ"ת: הציבור נקרא לגלות ערנות, לעמוד על זכויותיו ולדרוש מבתי העסק בהם הוא עורך את קניותיו לקבל את מלוא ההורדה


00:00 ,01.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

צביה דורי המפקחת על המחירים בתמ"ת: הציבור נקרא לגלות ערנות, לעמוד על זכויותיו ולדרוש מבתי העסק בהם הוא עורך את קניותיו לקבל את מלוא ההורדה.
 
הלילה בחצות ירד המע"מ ב – 0.5% מ – 17% ל – 16.5%. ההורדה של 0.5% הינה ממחיר כולל מע"מ ולכן שיעור הירידה במחיר הכולל הינה 0.43%.
 
צביה דורי המפקחת על המחירי בתמ"ת קוראת לציבור לעמוד על זכויותיו ולדרוש מבתי העסק בהם הוא עורך את קניותיו לקבל את מלוא ההורדה. לדבריה, במוצרים יקרים במיוחד כמו דירות, החיסכון הכספי יכול להגיע לאלפי שקלים.
 
בתחשיבים שנעשו ע"י משרד התמ"ת, במוצרים הנמצאים בפיקוח מחירים, הורדו מחירי שמרים לצרכן מתוצרת חברת פאקא בע"מ. השר אולמרט חתם על צו להפחתת מחירי השמרים לצרכן, כמתבקש לעיל. כמו כן קוזזה ההפחתה המתבקשת מעלית מחירים למרגרינה ומיונית מתוצרת חברת תוצרת מזון ישראלית (יוניליוור).
 
בשאר המוצרים,שמחיריהם מפוקחים ע"י משרד התמ"ת, לא נדרש שנוי בעקבות הפחתת המע"מ בגלל עגול המחירים לצרכן ל-5 האגורות הקרובות.
 
משרדנו נוהג לעגל את המחירים לצרכן ל-5 האגורות הקרובות,
מאז שבנק ישראל ביטל את השימוש באגורות, נוהג משרד התמ"ת לעגל את המחירים לצרכן ל- 5 האגורות הקרובות. כל שינוי במחיר נעשה על בסיס המחיר הלא מעוגל (השמור אצלנו) שנקבע בעדכון הקודם. המחיר החדש הלא מעוגל שמתקבל מעוגל על ידי התמ"ת ל-5 האגורות הקרובות. לדוגמא :
אם המחיר הלא מעוגל הוא 2.3214 , יהיה המחיר לצרכן 2.30.
אם המחיר הלא מעוגל הוא 2.3345 , יהיה המחיר המעוגל 2.35.