הממשלה והמעסיקים חתמו על הסכם לפתרון בעיית הפורשים בפרישה מוקדמת שטרם הגיעו לגיל הפרישה החדש

שר האוצר, בנימין נתניהו, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, עודד טירה, חתמו היום על הסכם בין הממשלה ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שפותר את בעיית הפורשים בפרישה מוקדמת שנפגעו כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה מעבודה


00:00 ,15.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם החדש מהווה פיתרון קבע ומגדיר את הפורשים כפנסיונרים של קרנות הפנסיה לכל דבר ועניין בהגיעם לגיל 65
 
שר האוצר, בנימין נתניהו, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, עודד טירה, חתמו היום על הסכם בין הממשלה ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שפותר את בעיית הפורשים בפרישה מוקדמת שנפגעו כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה מעבודה. ההסכם נחתם בעידודו של ח"כ חיים כץ וועדת הכספים של הכנסת.
 
פרטי ההסכם סוכמו בין הממונה על התקציבים ומר יוסי רוזן. ההסכם כולל התחייבות של הממשלה לממן את הפיכת הפורשים המוקדמים שפרשו לפנסיה מוקדמת לפני ה- 01/01/2004, לפנסיונרים בקרן הפנסיה בה הם מבוטחים כבר בהגיעם לגילאים 65 לגבר ו-60 לאישה.
 
בנוסף התחייבה הממשלה לתקצב 600 מלש"ח על פני 10 שנים לצורך סיוע בפתרון קשיים שונים הנובעים מהעלאת גיל הפרישה. התקציב מיועד לסייע במתן אפשרות לעובדי כפיים המבצעים עבודה פיזית לפרוש לפרישה מוקדמת, לממן הכשרה מקצועית, הדרכה וכיו"ב.
ועדה המשותפת ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ולהסתדרות הכללית החדשה תקבע עקרונות לשימוש בתקציב זה.
 
התקציב למימון סיכום זה נלקח בחשבון בעת הכנת התקציב.
 
לאחר שחוקק בכנסת חוק גיל פרישה, התשס"ד-2004, מינה שר האוצר וועדה ציבורית בראשות השופט (בדימוס) מנחם גולדברג שתפקידה היה קביעת אמות מידה להקצאת סיוע ממשלתי בגין העלאת גיל הפרישה מעבודה.
 
עד היום, כפתרון ביניים החליטה הועדה על תשלום מקדמות לפורשים פרישה מוקדמת לפני ה- 01/01/2004, במקרים בהם המעביד הפסיק את תשלומי הגמלה בהגיע העובד/ת לגיל 60/65.
 
ההסכם החדש, אשר הושג על דעת השופט גולדברג, מסיים את עבודת הוועדה ומהווה פתרון קבע לפורשים כאמור וקובע כי הממשלה מתחייבת להפוך את הפורשים האמורים לפנסיונרים של קרנות הפנסיה לכל דבר ועניין בהגיעם לגיל 60/65.