הממונה על היטל יבוא בהיצף בתמ"ת: לישראל מיובאים במחירי היצף דיסקיות חיתוך והשחזה מסין

"גמל שריד" באמצעות באי כוחה עורכי הדין גיל נדל וקרן לוי טענה כי מספר יבואנים ישראלים מייבאים ומוכרים בישראל דיסקיות חיתוך והשחזה מסין במחירי היצף הגורמים לה לנזקים כבדים ותבעה כי יאסר על היבואנים להמשיך ולמכור בישראל באופן שכזה


00:00 ,07.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הממונה נענה לפנייתה של "גמל- שריד" הישראלית לפסוק היטל על בתי עסק המייבאים מסין
 
ראובן פסח הממונה על היטל ייבוא בהיצף במשרד התמ"ת נענה השבוע לפנייתה של חברת "גמל שריד" מקיבוץ שריד (החברה הישראלית המובילה בתכנון, ייצור ושיווק דיסקיות חיתוך והשחזה) וקבע כי לישראל מיובאים בהיצף דיסקיות ליטוש והשחזה מסין הנמכרים בישראל במחירי היצף.
 
"גמל שריד" באמצעות באי כוחה עורכי הדין גיל נדל וקרן לוי טענה כי מספר יבואנים ישראלים מייבאים ומוכרים בישראל דיסקיות חיתוך והשחזה מסין במחירי היצף הגורמים לה לנזקים כבדים ותבעה כי יאסר על היבואנים להמשיך ולמכור בישראל באופן שכזה.
 
בבדיקה שערך הממונה נמצא כי פניית "גמל שריד" נמצאה כמוצדקת והוא קבע היטל משוער (עד גמר הדיון הסופי) בשיעור דרמטי של 100% ויותר אותו על היבואנים להפקיד כערובה בקופת המדינה.
 
ישראל שוטלנד מנכ"ל "גמל שריד" מסר כי החלטת הממונה והמאבק בייבוא הסיני הם בעצם מלחמה על עתיד התעשייה הישראלית והיכולת לשווק מוצרים תוצרת כחול לבן תוך תחרות הוגנת בשוק הפתוח. לדבריו הנזקים הנגרמים מהייבוא חסר הרסן מסין גורמים לנזק בלתי הפיך לתעשיה המקומית ובמקרים רבים מגיע הדבר לכדי פגיעה במקורות תעסוקה של עובדים בישראל.