הממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת דורש להקפיד בהצגת מחירים כוללים באתרי המכירות באינטרנט

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה בימים אלה ל-5 החברות המובילות את אתרי המכירות בשוק האינטרנט: וואלה שופס, נטאקשטן, אולסייל, 1000P וסקאל און ליין, לאחר פגישות שקיים עימן, והבהיר להן כי דרך הצגת המחירים באתרי המכירות הינה בניגוד להוראות


00:00 ,05.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה בימים אלה ל-5 החברות המובילות את אתרי המכירות בשוק האינטרנט: וואלה שופס, נטאקשטן, אולסייל, 1000P וסקאל און ליין, לאחר פגישות שקיים עימן, והבהיר להן כי דרך הצגת המחירים באתרי המכירות הינה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן. קמחי דרש מהחברות להקפיד ולמלא אחר הוראות החוק בכל הנוגע להצגת מחירים באתרי המכירות שלהן באינטרנט.

הממונה מסביר כי עיקר ההפרות בא לידי ביטוי באי הצגת מחירם הכולל של המוצרים הנמכרים במכירות רגילות וקבוצתיות. לצרכן הוצג מחיר, לכאורה זול של המוצרים, אולם על מנת לקבלם היה עליו להוסיף דמי הובלה/משלוח בסכומים ניכרים, הרבה מעבר לעלות המשלוח בשוק. למעשה אפשרו דמי המשלוח המופרזים, להוזיל למראית עין את מחיר המוצר ולהציגו בפני הצרכן כ"זול" יותר מהמתחרים.

הדבר בא גם לידי ביטוי באתרים המשווים את מחירי המוצרים בין החברות השונות המוכרות באינטרנט. באתרים אלה נוצר לעיתים מצב בו מוצר בחנות וירטואלית מסויימת הצטייר כזול יותר, אולם כשהצרכן רצה לבצע את הרכישה בפועל התברר כי המחיר שהוצג, לא כלל דמי הובלה. למעשה, לאחר הוספת דמי ההובלה (שאין אפשרות להמנע מתשלומם ע"י הובלה עצמית), מחירו של המוצר יכול היה להיות יקר יותר. כך גם ניפגע הסחר ההוגן בין המוכרים לבין עצמם.

קמחי הודיע לחברות כי אם תימשך הפרת הוראות החוק לאחר תקופת ההערכות שניתנה להן, יתייחס לכך משרד התמ"ת כאל "עבירה נמשכת" המגדילה את הקנס לו יהיו צפויות המפרות.

פניה דומה הועברה גם דרך איגוד לשכות המסחר לחברות נוספות המוכרות מוצרים באמצעות האינטרנט במטרה להביא ליישור קו של יתרת השוק.