המכס: יבואנים לא הכניסו את עלויות השחיטה הכשרה בחו"ל

בביקורת של מכס מרכז נמצא כי יבואנים לא הכניסו את עלויות השחיטה הכשרה בחו"ל לצורכי ערך לחישוב המסים. הגבייה בעקבות הביקורת נאמדת בכ-4 מיליון שקל


00:00 ,20.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בביקורת של מכס מרכז נמצא כי יבואנים לא הכניסו את עלויות השחיטה הכשרה בחו"ל לצורכי ערך לחישוב המסים. הגבייה בעקבות הביקורת נאמדת בכ-4 מיליון שקל
 
רשות המסים בישראל, מחלקת ביקורת חשבונות בבית מכס מרכז, ערכה מבצע לאימות תשלומי מסי יבוא על משלוחי בשר כבש החייבים בתשלום מכס בשיעור 50%. הביקורת הקיפה 10 יבואנים ונמצא כי כל היבואנים לא הכניסו את עלויות השחיטה הכשרה לצורכי ערך לחישוב המסים. סך החיוב לגבייה בעקבות הביקורת נאמד בכ-4 מיליון שקל.
 
בביקורת נמצא כי החברות פתחו כרטיס יבוא לכל משלוח, בו פירטו את העלויות בכלל זה עלויות הסחורה והמכס ששילמו ברשימון, ברם עלויות השחיטה הכשרה שבוצעו בחו"ל ונרשמו בכרטסות היבוא בהנה"ח לא הוכנסו לצורכי ערך לחישוב המסים ברשימונים.
 
הוצאות השחיטה הכשרה שולמו במספר אופנים: יש ששילמו לספק בחו"ל שבפיקוח הרבנות עבור העבודה, יש ששלחו את עובדיהם מהארץ למשימות בחו"ל בתמורה כספית. לדוגמה, אצל אחד היבואנים נמצא תשלום בגובה של חצי מיליון שקל (לפני מע"מ) בגין הזכות לשחוט כבשים מהספק שבחר בחו"ל.
 
בגביית הודעות מהיבואנים ומסוכני המכס מסרו הראשונים כי סוכני המכס לא שאלו לרכיב השחיטה ולדעתם הוא אינו מחויב במכס ואילו הסוכנים טענו כי היבואנים לא יידעו אותם לגבי העלויות הנוספות.
 
מדי שנה מיובאים לישראל מארגנטינה ומצ'ילה 200-600 טונות של בשר כבש. יבוא הבשר מחויב באישורי יבוא ממשרד התמ"ת, באישורי משרד הבריאות והחקלאות, המפקחים על איכות הסחורה ותנאי הגעתה לארץ. כמו כן, נדרשים אישורי הכשרות ממשרדי הרבנות הראשית, המפקחת על בית המטבחים בחו"ל, על השוחטים ועל השחיטה.
 
יבוא הבשר לישראל מתאפיין ביבוא עונתי, משמע, השחיטה מבוצעת בחודשים דצמבר-פברואר ומיועדת למכירה בעיקר לקראת חג הפסח.