המכס חשף הונאת ענק של יבואני מזגנים

הפרשה נחשפה באמצעות השימוש המודיעיני של מחלקת החקירות במערכת הפרופייליג הממוחשבת במסגרת הפעילות לאיתור הברחות טובין עתירי מס. לאחר שהועלה באמצעות המערכת חשד לגבי משלוח של 14 מכולות, הועבר הטיפול ליח' בקרת יבוא בבית המכס אשדוד שהפנתה את המכולות לבדיקה באמצ


00:00 ,09.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חקירה משותפת של מחלקת חקירות של המכס בתל אביב והמרכז ושל ובית המכס אשדוד הובילה לחשיפת הונאה של רשויות המס על ידי יבואני מזגנים תוך התחמקות מתשלום מסי קניה במיליוני שקלים. בסוף השבוע נעצר בשלום בת"א אחד החשודים בפרשה, הבוקר הסגיר עצמו החשוד המרכזי שהיה מבוקש לחקירה וצפויים מעצרים נוספים.

ממצאי החקירה עד כה עולה כי, על פי החשד, מספר חברות של יבואני מזגנים ייבאו לארץ עשרות מכולות מסין, עליהן הוצהר למכס כי מדובר בחלקי מזגנים החייבים במס מופחת. למעשה יובאו בפועל אלפי מזגנים שלמים החייבים במכס ומס קניה ולמעשה שילמו היבואנים כעשירית מהמס שהיה צריך להיות משולם בפועל. בכך ניסו היבואנים לחמוק מתשלום מסים הנאמדים במיליוני ש"ח.

הפרשה נחשפה באמצעות השימוש המודיעיני של מחלקת החקירות במערכת הפרופייליג הממוחשבת במסגרת הפעילות לאיתור הברחות טובין עתירי מס. לאחר שהועלה באמצעות המערכת חשד לגבי משלוח של 14 מכולות, הועבר הטיפול ליח' בקרת יבוא בבית המכס אשדוד שהפנתה את המכולות לבדיקה באמצעות משקף המכולות. בבדיקה הסתבר כי מדובר במזגנים שלמים. ובשלב זה הוחלט לפתוח בחקירה משותפת בפרשה.

בשלב זה מעוכבות בנמלים כ- 50 מכולות לגביהן יש חשד כי יובאו לארץ באותה השיטה ונבדקים עשרות משלוחים נוספים ששוחררו כבר מהמכס ולגביהן על פי החשד התחמקו היבואנים מתשלומי מס קניה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.