המכס הישראלי מהדק האכיפה עם המכס מדרום קוריאה

נציב המכס הדרום קוריאני בישראל ביקר בסוף השבוע בישראל. סוכם לפעול לקידום הסכמי ההכרה ההדדית שיקלו על יבואנים ויצואנים ישראלים במסחר מול דרום קוריאה


00:00 ,09.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נציב המכס הדרום קוריאני בישראל ביקר בסוף השבוע בישראל. סוכם לפעול לקידום הסכמי ההכרה ההדדית שיקלו על יבואנים ויצואנים ישראלים במסחר מול דרום קוריאה
 
בסוף השבוע האחרון נערך בירושלים, בהנהלת רשות המסים, ביקור רשמי של משלחת בכירים מהמכס הקוריאני בראשות נציב המכס מר Hur Yong-Suk, במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי האכיפה והאדמיניסטרציה.
 
נציב המכס הקוריאני, משמש בתפקידו החל מחודש מרץ 2008, לאחר שמילא שורה של תפקידים רבים ומגוונים במשרדי האוצר והכלכלה בארצו.
 
הביקור נועד להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, במסגרת יישום ההסכם לשיתוף פעולה וסיוע הדדי בענייני מכס שנחתם בשנת 1996. מפגש זה הוא הראשון מסוגו בין ראשי המכס של שתי המדינות, מאז נחתם ההסכם.
 
במסגרת הביקור הנוכחי, חתמו דורון ארבלי, ראש מינהל המכס בישראל ונציב המכס של דרום קוריאה על מסמך הסכמות להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות באמצעות חילופי מידע הן בתחום האדמיניסטרטיבי והן בתחום האכיפה, מתוך מטרה לפשט את הסחר בין שתי המדינות ובכך לקדם את הסחר וההשקעות בניהן מחד. ומאידך להגביר את האכיפה תוך שמירה על שלום הציבור ורווחתו.
 
הצדדים דנו במהלך הביקור, בין השאר, בדרכים לקידום הסכמי הכרה הדדית בתוכניות גורמי סחר מאושרות של שתי המדינות. מדובר בנושא חשוב מאוד המעניק ליצואנים הרשומים בתוכנית והעומדים בקריטריונים, הקלות בבדיקות המכס והביטחון בנמלי היבוא ועל ידי כך מייעל את המסחר ומשפר את כושר התחרות ליצוא מישראל.
 
בעת  ביקורה בארץ, ערכה המשלחת סיור במעבר גשר אלנבי בין ישראל  וירדן, וקבלה הסברים לפעילות הסחר המתבצעת במקום לרבות פעילויות הפיקוח והאכיפה של עובדי רשות המסים.
 
בארוחת ערב רשמית שנערכה לכבוד האורח, ציין שגריר דרום קוריאה בישראל את חשיבות הביקור בשמירה על מערכת היחסים ושיתוף הפעולה בין הצדדים.