המכס הישראלי והסלובקי ישתפו פעולה

מנהל רשות המסים בישראל איתן רוב ומנהל המכס הסלובקי ג'וסף גונקזול Josef Gonczol חתמו אתמול, במשרדי הנהלת רשות המסים בירושלים, על הסכם לשיתוף פעולה בין רשויות המכס, בעניינים הנוגעים לאכיפת חוקיות היבוא ולניהול חקירות תוך סיוע הדדי


00:00 ,10.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים בישראל ומנהל המכס הסלובקי חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בין רשויות המכס
 
מנהל רשות המסים בישראל איתן רוב ומנהל המכס הסלובקי ג'וסף גונקזול Josef Gonczol חתמו אתמול, במשרדי הנהלת רשות המסים בירושלים, על הסכם לשיתוף פעולה בין רשויות המכס, בעניינים הנוגעים לאכיפת חוקיות היבוא ולניהול חקירות תוך סיוע הדדי.
 
ההסכם מתמקד בסיוע מבצעי אופרטיבי במניעת הברחות, ובביצוע חקירות משותפות והעברת מידע מודיעיני על ביצוע עבירות מכס. לדברי איתן רוב, ההסכם יאפשר אכיפה יעילה יותר של חוקיות הסחר שבין המדינות, ויאפשר לרשויות המכס להתמקד בסחר הבלתי חוקי, תוך מתן העדפה לזרימה החופשית של הסחר החוקי. ההסכם יכנס לתוקף לאחר שיאושרר על ידי הממשלות.
 
חתימת ההסכם היא במסגרת ביקורה בארץ של משלחת מהרפובליקה הסלובקית בראשות מנהל המכס הסלובקי, ג'וסף גונקזול.
 
בנוסף לחתימה על ההסכם, יערך מחר דיון מיוחד בו יציגו הצדדים את הרפורמות בתחום המס שנעשו לאחרונה בשתי המדינות ודרכים שיובילו לשיפור השירות ללקוחות, והגברת גביית מסים מהחייבים והקטנת נטל המס מהמשלמים . מנהל המכס הסלובקי יציג בדיון את המהלך שנעשה לאחרונה בסלובקיה בו נקבע שיעור מס אחיד של 19% על מיסוי יחידים, חברות ומע"מ. מהלך שהביא לגידול של כ- 5% בהכנסות ממסים.