המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מארגן משלחת עסקית לליטא ולטבייה

המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מארגן משלחת עסקית לליטא ולטבייה. מטרת המשלחת לערוך הכרות עם התחומים הלוגיסטיים והפיננסיים של המדינות הבלטיות הכוללים נמלי ים ואויר, המערכת הפיננסית, מכס, רישוי ודוקמנטציה


00:00 ,04.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מארגן משלחת עסקית לליטא ולטבייה. מטרת המשלחת לערוך הכרות עם התחומים הלוגיסטיים והפיננסיים של המדינות הבלטיות הכוללים נמלי ים ואויר, המערכת הפיננסית, מכס, רישוי ודוקמנטציה.
 
המשלחת מאורגנת ע"י המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומי, מחלקת תובלה ולוגיסטיקה ומחלקת קשרי חוץ, בשיתוף עם שגרירות ישראל ועם קבוצת אריאל-נתיבים בראשות מר חיים אריאל, קונסול כבוד של ליטא בישראל. קבוצת אריאל-נתיבים הינה נציגת הרשות להשקעות ולפיתוח כלכלי של ליטא ולטבייה בישראל.
 
המשלחת שתבקר בלטבייה וליטא בתאריכים 15-19 במאי 2005, תעמוד מקרוב על מגוון האפשרויות הלוגיסטיות והשיווקיות הקיימות בשווקי המדינות הבלטיות, תוך שימת דגש על ההיבטים הלוגיסטיים כולל אפשריות יצוא והפצה במדינות אלה.

כמו כן בכוונת המשתתפים במשלחת להכיר את המערכת הבנקאית והפיננסית. המערכת הפיננסית מפותחת מאד במדינות אלה, ושימשה בראשית דרכה מקור עיקרי לכניסת מט"ח. המערכת הבנקאית בלטבייה וליטא רואה עצמה כ"שווצריה" של מרכז אירופה.
 
המשלחת תקיים סמינר בנמלי הים והאויר, מכרזים לוגיסטיים, לימוד והכרת תהליכי המכס, רישוי ודוקומנטציה. כמו כן ייערכו פגישות עם הנהלות הבנקים המובילים ומפגשים עם אנשי עסקים, נושאי תפקידים בממשל.
 
יש לציין כי המדינות הבלטיות צורפו לאיחוד האירופי בחודש מאי 2004. תנאי ההצטרפות לאיחוד כללו, בין השאר, את אימוץ הדין האירופי, יכולת לקיים את חובות האיחוד, כלכלת שוק מתפקדת ויציבות כלכלית. מדובר במשקים מתפתחים, הזדמנויות עסקיות לרוב, והכי חשוב – הסכם אזור סחר חופשי עם ישראל.