המדען הראשי פועל להקמת מסגרת שת"פ למו"פ עם אירלנד

ד"ר אופר השתתף בכנס המו"פ האירופי הראשון של תעשיית הטלקום האירופית שנערך באירלנד ונפגש עם עמיתיו האירים. הוקם צוות משותף למחקר ופיתוח תעשייתי


00:00 ,23.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר אופר השתתף בכנס המו"פ האירופי הראשון של תעשיית הטלקום האירופית שנערך באירלנד ונפגש עם עמיתיו האירים. הוקם צוות משותף למחקר ופיתוח תעשייתי
 
המדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, השתתף באירלנד בכנס הראשון של תוכנית "סלטיק" - תוכנית המו"פ התעשייתי האירופית המובילה בתחום הטלקום שנערך בדבלין.
 
במהלך ביקורו נפגש ד"ר אופר עם פקידים בכירים, ביניהם שר התעשייה המסחר והתעסוקה מייקל מרטין,  ומנכ"ל הסוכנות הממשלתית "אנטרפרייז אירלנד", פרגל או'מורן כדי לדון בהקמת מסגרת שת"פ למו"פ תעשייתי בין שתי המדינות.
 
אירלנד, אשר הצליחה בשנים האחרונות לעודד השקעות של חברות בינלאומיות רבות, פועלת היום במרץ רב לעידוד הקמת חברות סטארט-אפ במדינה אשר יניעו את הכלכלה האירית קדימה בשנים הקרובות. המארחים ביקשו ללמוד מהניסיון הישראלי המרשים בתחום זה. בפגישות סוכם על הקמת צוות משותף אשר יפעל ליישום מסגרת שת"פ דו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתי בתחומי עדיפות בשתי המדינות.
 
תוכנית "סלטיק" הושקה בשנת 2003 ע"י חברות הטלקום הגדולות באירופה (יצרנים ומפעילים) במסגרת תוכנית "יוריקה" למו"פ תעשייתי באירופה.
 
ד"ר אופר ציין כי ההשתתפות הישראלית בסלטיק בולטת ביותר – ישראל נמנית על 3 המדינות המובילות בשיעור ההשתתפות בפרוייקטי מו"פ בתוכנית, לצד צרפת וספרד. בשנה האחרונה אישר המדען הראשי כ-10 פרויקטים במסגרת זו. בין החברות הישראליות המשתתפות בתוכנית: קבוצת רד (המיוצגת גם בקבוצת החברות המובילה את התוכנית), אי סי איי טלקום, אופטיבייס, אמ-סיסטמס, סטארהום, ויולה נטוורקס, סיבקום, סלאקט, סקופוס ועוד. על רקע זה, באי הכנס הביעו עניין מיוחד בדברי דר' אופר, אשר סקר את עיקרי מדיניות התמיכה במו"פ בישראל.
 
תוכנית "סלטיק" מתנהלת בהיקף תקציבי של כמיליארד אירו, מחציתם מתקציבים ממשלתיים אירופיים ומחציתם השקעה של החברות המשתתפות בתוכנית. את התוכנית מובילים יצרני ומפעילי הטלקום האירופים המובילים בהם נוקיה, אריקסון, אלקטל, תומסון, בריטיש טלקום, דויטשה טלקום, טלפוניקה ופרנס טלקום. נציגי חברות אלה מנהלים את התוכנית באופן שוטף, ונוטלים חלק פעיל בפרויקטים המבוצעים במסגרתה. ישראל חברה מלאה בתוכנית מיום הקמתה, ומיוצגת בה ע"י מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למו"פ, המפעיל את תוכניות השת"פ של המדען הראשי.
 
ז'אק מג'ן, היו"ר היוצא של תוכנית "סלטיק", המשמש גם כמנהל הקשרים הבינלאומיים של הסוכנות הלאומית הצרפתית לחדשנות תעשייתית, הדגיש בפני דר' אופר את התרומה הישראלית המשמעותית לתוכנית ה"מהווה אינדיקציה ברורה לרמה הגבוהה של מו"פ תעשייתי בתחום הטלקום המבוצע בישראל". מג'ן ביקר מספר פעמים בישראל וקיים פגישות עם ראשי חברות ההייטק המובילות בהן קומברס, אלווריון ואי סי איי טלקום, וכן עם מספר מאגדי מו"פ המבוצעים בתוכנית מגנ"ט של המדען הראשי.