המדען הראשי: גובשו 2 פרויקטים בשת"פ בין ישראל ודנמרק

השת"פ בין המדינות מתבסס על התוכנית האירופית 'יורוסטארס' המתמקדת בתמיכה בחברות קטנות ובינוניות. לאחרונה ביקרה בארץ משלחת תעשיות מדנמרק


00:00 ,09.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השת"פ בין המדינות מתבסס על התוכנית האירופית 'יורוסטארס' המתמקדת בתמיכה בחברות קטנות ובינוניות. לאחרונה ביקרה בארץ משלחת תעשיות מדנמרק
 
המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, הכריז לאחרונה על השקת תוכנית לשת"פ תעשייתי במו"פ עם דנמרק. מאז, ביקרה בארץ משלחת תעשיות מדנמרק, אשר נפגשה עם כ-20 חברות וגופי מו"פ ישראלים כדי לדון בהצעות משותפות לפיתוח מוצרים ויישומים חדשניים בכל תחומי התעשייה.
 
מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח, המיישם את התוכנית עם דנמרק כמו גם את הסכמי השת"פ האחרים של המדען הראשי, תיאם את המפגשים ומסייע בקידום הצעות משותפות לפרוייקטים במסגרת זו, שיובאו אישור ומימון התוכנית האירופית "יורוסטרס" (EuroStars) בה חברות דנמרק וישראל.
 
יורוסטארס היא יוזמה אירופית חדשה ראשונה מסוגה לתמיכה במו"פ תעשייתי קרוב לשוק, המבוצע ע"י חברות קטנות ובינוניות, ולכן מתאימה לתוכנית השת"פ עם דנמרק. שני פרוייקטים ראשונים של חברות ישראליות ודניות  כבר גובשו במסגרת התוכנית: האחד עוסק בפיתוח אנזים טבעי וחדשני לתעשיית המזון והמשקאות, ומעורבת בו חברת אג'זיים מחממת רד ביומד. הפרוייקט השני יפתח מערכת היטס אוטומטית למטוסים זעירים ללא טייס.
 
אופר מציין כי ישנו דמיון בין דנמרק וישראל בהיותן מדינות קטנות, בעלות מובילות בינ"ל ברמה ובהשקעה הלאומית במחקר ופיתוח. "הממשלה הדנית משקיעה באופן מסורתי בעיקר במחקר אקדמי, אך הם החליטו לאמץ את  המודל הישראלי להשקעה  במו"פ תעשייתי, בין היתר בעקבות הפגישות וביקורי העבודה שנערכו בין הצדדים" אמר ד"ר אופר.
 
ד"ר אופר שיבח את שיתוף הפעולה האפקטיבי בין לשכת המדען הראשי ומתימו"פ לבין מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת והנספח המסחרי בהולנד ודנמרק רועי פישר, אשר סייע רבות בגיבוש הסכם השת"פ בין המדינות.