המדען הראשי בתמ"ס: ישראל וצרפת פועלות לחיזוק השת"פ במו"פ

שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, הנחתה את המדען הראשי בתמ"ס, דר' אלי אופר, לפעול להגברת השת"פ הבינלאומי במו"פ תעשייתי של ישראל. שרת התמ"ס איציק אמרה כי דווקא היום, לאור ההאטה בישראל ובשווקים העולמיים, יש צורך בעידוד שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות זרות, ז


00:00 ,06.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
הנספח המסחרי של התמ"ס בצרפת: מאז תחילת השנה קיים גידול בשת"פ בין המדינות
 
שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, הנחתה את המדען הראשי בתמ"ס, דר' אלי אופר, לפעול להגברת השת"פ הבינלאומי במו"פ תעשייתי של ישראל. שרת התמ"ס איציק אמרה כי דווקא היום, לאור ההאטה בישראל ובשווקים העולמיים, יש צורך בעידוד שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות זרות, זאת במטרה להקל על החדרת תוצרי המו"פ לשוק הבינלאומי.
 
בעקבות כך נועדו השבוע בפריז המדען הראשי בתמ"ס, דר' אלי אופר, ומקבילו הצרפתי, פיליפ יורגנסן (Philippe Jurgensen), וסכמו על הדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין התעשייה הישראלית לצרפתית. כמו כן, במהלך ביקורו, נפגש דר' אופר עם מנהלים בכירים מחברת ההי-טק הצרפתית אלקטל לדיון והחלפת דעות בנושאי מחקר ופיתוח.
 
המדען הראשי בתמ"ס ציין כי במהלך הכנת הביקור ובמהלכו, מצא בצד הצרפתי שותף מלא. קרי, הממשל הצרפתי מעונין ביצירת קשרי שת"פ בין התעשיות הצרפתית והישראלית כאסטרטגיה לטווח קצר וארוך.
 
הצדדים סכמו על קיום מו"מ לחתימת הסכם שיכלול השקעה באמצעים לחיפוש שותפים וקידום שותפויות מו"פ ורתימת מינהלות המו"פ באזורים השונים של צרפת לקידום מיזמים שכאלו, וכי תישקל הקמת מועצה לקידום שיתופי הפעולה בין תעשיות ההי-טק בין שתי המדינות.
 
במהלך השנה האחרונה סוכמו ששה פרוייקטים משותפים לפיתוח מוצרי תעשייה בין חברות ישראליות לצרפתיות. כמו כן נוצרו שיתופי פעולה רבים בין גורמים ישראליים וצרפתים במסגרת תוכנית המו"פ החמישית.
 
מתימו"פ (מרכז התעשייה הישראלית למו"פ) שבלשכת המדען הראשי בתמ"ס, הינו הגוף הישראלי הממונה על הפעלת יועצים העוזרים לחברות ישראליות למצוא שותפים בצרפת ולהגיש במקביל בקשות לתמיכה במו"פ בארץ ובצרפת.
 
אנבר, הסוכנות הצרפתית לקידום החדשנות בצרפת, הינה הגוף איתו משתף המדען הראשי פעולה. חסות והשלמה לפעילות זו ניתנת ע"י משרד האוצר, הפיננסים והתעשייה הצרפתי, האחראי לעידוד המו"פ התעשייתי בחברות הגדולות בצרפת.
 
לאחרונה הוגש למדען סקר אשר הוזמן ע"י המשרדים בשתי המדינות ובו זוהו נושאים בעלי פוטנציאל גבוה לשת"פ תעשייתי ודרכים ליצירת אוירה מתאימה לייזום שיתופי פעולה.
 
הנספח המסחרי של התמ"ס בצרפת, ינון אלרועי, אשר תאם את הביקור, אמר כי למרות הירידה בהיקפי הסחר בין המדינות (ומול כלל מדינות אירופה), קיים מאז תחילת השנה גידול בשת"פ בין המדינות, הבא לידי ביטוי בשת"פ ורכישות פיזיות ובעיקר ע"י חברות ישראליות. לדבריו, פורסם בתקופה האחרונה כי, חברת אלקו הישראלית רכשה את פעילות חברת ברנדט בתחום מוצרי הצריכה החשמליים ולה 7 מפעלים וכ- 4,500 עובדים; חברת טבע רכשה את פעילות חברת באייר קלאסיק במטרה לחדור לשוק הצרפתי; חברת קונרס טכנולוגיות רכשה את חברת ניפסון העוסקת בתחום הדפוס הדיגיטלי; אלקטל חלל חתמה על מיזם משותף עם חברת גילת לווינים; כל זאת בלי להרחיב בדבר פעילות רבה בתחום הנדל"ן המסחרי והפרטי.
 
הנספח אלרועי הוסיף, כי בשבועות הקרובים יתקיימו אירועי שיתוף פעולה בין הצדדים. בין השאר מתוכננים, משלחת יוצאת לצרפת )בארגון מתימו"פ ואיסרד( לאירוע בינלאומי לחדשנות וטכנולוגיות עתידיות SITEF בטולוז, השתתפות באירוע השנתי המרכזי בצרפת בתחום הביוטכנולוגיה שיתקיים בליל, וגיבוש משלחת צרפתית לאירוע טלקום 2002 שייערך בנובמבר בישראל.
 
היצוא  לצרפת בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב- 427 מיליון דולר לעומת 516 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 17.2%.-..-
היבוא מצרפת בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב- 798 מיליון דולר לעומת 824 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 3.2%.-..-