המגזר העסקי קורא לראש הממשלה לפטר את השובתים

נשיאות לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון וקבוצת אנשי עסקים שיגרו לראש הממשלה מכתב, וקראו לו לבצע מעשים לא שגרתיים. "אדוני ראש הממשלה, ביטחון המדינה אינו ממוקד רק בענייני צבא. ללא כלכלה בריאה ומתפקדת לא יהיה חוסן בטחוני ולא יהיה צבא"


00:00 ,15.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיאות לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון וקבוצת אנשי עסקים שיגרו לראש הממשלה מכתב, וקראו לו לבצע מעשים לא שגרתיים

"אדוני ראש הממשלה, ביטחון המדינה אינו ממוקד רק בענייני צבא. ללא כלכלה בריאה ומתפקדת לא יהיה חוסן בטחוני ולא יהיה צבא". כך כתבו אתמול נשיאות לשכת המסחר בחיפה והצפון וקבוצת אנשי עסקים במכתב שהופנה אל ראש הממשלה אריאל שרון, שהתבקש לפטר שובתים מן המגזר הציבורי. במכתב, מדגישים אנשי העסקים כי הם מוכנים לגבות את המהלך ולסבול את הנזקים הכרוכים במצב ביניים, במידה ויהיה ברור כי ראש הממשלה יגלה נחישות למצות את המהלך עד תום, ללא רתיעה וללא היסוס.

"אנו פונים אליך מתוך מצוקת המגזר העסקי", נכתב במכתב, "חבל להשחית מילים על מצב העסקים, נהרות של מילים ודיו כבר נשפכו. השביתה הכללית של המגזר הציבורי מכה את המשק הישראלי וגורמת לנו לנזק בלתי נסבל. איננו יכולים לשאת יותר. כל יום שעובר מחסל עוד עסקים".

אנשי העסקים מזכירים לשרון כי "באמצע שנות השמונים שבתו פקחי הטיסה ונשיא ארצות הברית, רונלד רייגן, פיטר את כולם והכניס במקומם פקחים של חיל האוויר האמריקני. ראש ממשלת בריטניה, מרגרט תאצ'ר, שילחה את העובדים בנמלי הים לביתם ללא שוב, בשל השבתת הנמלים ללא הפסק. אלה מהלכים ששינו את פני שוק העבודה במדינות אלה עד עצם היום הזה. שלח את העובדים השובתים הללו לביתם. עובד שפוגע במשק המדינה חייב לדעת שיש תג מחיר למעשיו. עובד ציבור פוגע במהלך השביתה באלה שמשלמים את משכורתו מתוך המיסים שלנו".

על המכתב חתומים גם סגני נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון דוד קסטל ואליאס מחול, יורם ארבל המשמש כגזבר הלשכה וחברי הנשיאות אוריאל ברי, שאול הרדוף ושלמה חסיד.

העתקים מהמכתב נשלחו לשר האוצר בנימין נתניהו, השר במשרד האוצר מאיר שטרית, מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה והמסחר אהוד אולמרט, סגן שר ראש הממשלה ושר המשפטים יוסף לפיד, שר התחבורה אביגדור ליברמן, יו"ר ועדת הכספים אברהם הירשזון ויו"ר ועדת הכלכלה שלום שמחון.