"המגזר העסקי בעד הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נפגש אמש עם רמירו סיבריאן-אוזל, שגריר האיחוד האירופי בישראל, לדון במדיניות השמיים הפתוחים של ישראל. לין הביע בפגישה את העניין הרב שיש למגזר העסקי בהסכם שיקבע מדיניות של שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי, על בסיס הדדיות


00:00 ,04.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נפגש אמש עם רמירו סיבריאן-אוזל, שגריר האיחוד האירופי בישראל, לדון במדיניות השמיים הפתוחים של ישראל.
 
לין הביע בפגישה את העניין הרב שיש למגזר העסקי בהסכם שיקבע מדיניות של שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי, על בסיס הדדיות.
 
לדבריו, ההסכם חייב להתבסס על תפיסה של חופש מוחלט על בסיס הדדיות. לא תחול הגבלה כלשהי על מספר הטיסות, מספר חברות התעופה, יעדי יציאה ונחיתה או מספר המושבים של חברות אירופאיות לישראל, ולהפך: לא תחול הגבלה איזה שהיא, על חברות תעופה ישראליות המטיסות נוסעים לכל יעד באירופה. "הגבלת טיסות לישראל או ממנה צריכה להיעשות רק מטעמי בטחון המדינה או בטיחות הטיסה".
 
לין הדגיש בפגישה את החשיבות הרבה של מהלך זה לכלכלת ישראל כולה. הוא הסביר שיש להשתחרר מן התפיסה השגויה כאילו גידול במספר התיירים מסייע רק לפיתוח תעשיית התיירות.
 
"בכל הנוגע לתיירים יש להתייחס לשני מעגלים. הראשון, כולל את השירותים הישירים לתיירי חוץ - בכלל זה בתי מלון, חברות הסעה ועוד. המעגל שני מכיל את כלל תעשיית המסחר והשירותים בישראל - מסעדות, בתי קפה, מרכזי קניות, בנקים ועוד. המעגל השני חשוב לא פחות מהראשון ומייצג בעצם את המציאות הישראלית היומיומית, עימה בא במגע תייר חוץ", הסביר לין.
 
בפגישה הובטח סיוע איגוד לשכות המסחר בקידום חתימת הסכם תעופה הדדי בין ישראל והאיחוד.
 
שגריר האיחוד האירופי הביע את תמיכתו בעמדת האיגוד וציין כי לאיחוד האירופי נכונות לחתום על הסכם שיקבע מדיניות של שמים פתוחים עם ישראל.