הישג למגדלים החקלאיים - גובש נוהל חדש המסדיר חלוקת מתיל ברומיד המשמש לחקלאות

החל משנת 1999 ועד לשנת 2005, האמיר מחיר המתיל ברומיד מ-19 ₪ לק"ג מוצר ועד לסכום של 43 ₪ לק"ג מוצר; הזינוק במחיר ארע על אף שהכמות המוגבלת לצריכה מספיקה על מנת לעמוד בדרישות החקלאים; עד לנוהל החדש מגדלי הפרחים נתקלו במציאות של עליית מחירים דרמטית ועיוותים ר


00:00 ,15.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החל משנת 1999 ועד לשנת 2005, האמיר מחיר המתיל ברומיד מ-19 ₪ לק"ג מוצר ועד לסכום של 43 ₪ לק"ג מוצר; הזינוק במחיר ארע על אף שהכמות המוגבלת לצריכה מספיקה על מנת לעמוד בדרישות החקלאים; עד לנוהל החדש מגדלי הפרחים נתקלו במציאות של עליית מחירים דרמטית ועיוותים רבים בתהליך הרכישה בשל היעדר הסדרה
 
בפגישה שהתקיימה ביום רביעי (14.12.05) אחר הצהרים במשרד החקלאות, בין מנכ"ל משרד החקלאות, יוסף ישי, לבין מנכ"ל איגוד לשכות המסחר יחזקאל דסקל, בה השתתפו גם מזכיר איגוד מגדלי הפרחים אברהם דניאל ונציגי תרכובות ברום בע"מ, הושגה פריצת דרך משמעותית בנוגע לחלוקת מתיל ברומיד לשנת 2006. משרד החקלאות הציג את נוהל חדש, שאמור להיכנס לתוקף כבר בעוד כשבועיים החל מיום 1.1.2006.
 
הנוהל החדש פותר מצוקה אמיתית בת שנים של מגדלים רבים ומבטל את נוהג המכסות למשווקי המוצר (המפיצים המורשים) שהיה קיים בענף במשך שנים רבות.
 
מאחר ואופן חלוקת המוצר בין החקלאים לא עוגן עד לגיבוש הנוהל החדש בכל מסגרת חוקית ולא ניתנו כל הנחיות ברורות בנוגע לחלוקת אותה כמות מוגבלת, נוצרו בעיות רבות לחקלאים, לרבות, מחירים מאמירים ללא הצדקה, התניית שירות בשירות ועוד. הנתונים מלמדים כי החל משנת 1999 ועד לשנת 2005, האמיר מחיר המוצר מ-19 ₪ לק"ג מוצר ועד לסכום של 43 ₪ לק"ג מוצר!!! הזינוק במחיר ארע על אף שהכמות המוגבלת לצריכה מספיקה על מנת לעמוד בדרישות החקלאים.
 
הנוהל החדש, עליו עמל משרד החקלאות בעקבות פניות איגוד לשכות המסחר, אמור לתת מענה למצוקה קשה זו והשוק הוא שיכתיב מעתה את מחירי המוצר ולא חלוקה כזו או אחרת למכסות. פתיחת השוק לתחרות אמורה להוביל להוזלת מחירים ותועיל כמובן לצרכני המוצר, הם המגדלים ובהמשך השרשרת גם לצרכן הסופי.