הירשזון: ”יש לנו פחד לקדם את הייצור שלנו, אך הייצור הוא טוב - וככל שיגבר יביא ליותר ידיים עובדות"

”יש לנו פחד לקדם את הייצור שלנו, אך הייצור הוא טוב - וככל שיגבר יביא ליותר ידיים עובדות במשק”. כך פתח אתמול (21.12) יו”ר ועדת הכספים, חה”כ אברהם הירשזון, ישיבה משותפת של ועדות הכספים, הכלכלה והעבודה והרווחה, שעסקה בהיבטים הכלכליים והתעסוקתיים של רכישת מוצ


00:00 ,22.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

השר אולמרט: ”כל מכירה מתוצרת מקומית במליון שקל מייצרת 1.5 מקומות עבודה, במליארד שקל 1500 מקומות עבודה ואילו במליארד דולר 7,500 מקומות עבודה חדשים” * מבהיר: ”לא נחזור לחומות המכס”

”יש לנו פחד לקדם את הייצור שלנו, אך הייצור הוא טוב - וככל שיגבר יביא ליותר ידיים עובדות במשק”. כך פתח אתמול (21.12) יו”ר ועדת הכספים, חה”כ אברהם הירשזון, ישיבה משותפת של ועדות הכספים, הכלכלה והעבודה והרווחה, שעסקה בהיבטים הכלכליים והתעסוקתיים של רכישת מוצרי כחול ולבן והדרכים להגברת רכישות תוצרת הארץ, שנערכה באולם ההרצאות בכנסת.

היו”ר הירשזון סיפר כי בעת סיוריו בעולם ופגישותיו עם חברי פרלמנטים זרים, לא ראה אותם מתביישים בייצור המקומי שלהם. אולם, השמיע ביקורת: "אצלנו בישראל, משום מה, יש לנו יראה ופחד לקדם את הייצור שלנו. המצב הזה איננו מובן, אמר והוסיף, הייצור שלנו הוא טוב וחייבים להגבירו מפני שהוא יוצר ידיים עובדות ויותר עבודה במשק. לכן", סיכם, "יש לעודד את השוק המקומי, לפתוח שווקים חדשים כדי שנוכל לעודד את הייצור בשוק המקומי".

שר התמ”ת, אהוד אולמרט, שנשא את הנאום המרכזי בישיבה המשותפת, הצביע על העובדה שישראל מייצרת במגוון עצום של תחומים, תוצרת באיכות וברמה שאינם נופלים ממדינות אחרות. ”ישראל צריכה להיות גאה בתוצרת כחול לבן”, אמר. לדבריו, ”חלפה התקופה שחשבנו שכל דבר שמגיע מחו”ל, הוא בבחינת שכיות חמדה ואילו אצלנו התוצרת היא נחותה. הימים הללו חלפו לבלי שוב”. השר אולמרט הדגיש כי הקנייה של תוצרת הארץ מחזקת את הכלכלה בישראל. מנתונים שמסר עולה כי כל מכירה מתוצרת מקומית בסכום של מליון שקל מייצרת 1.5 מקומות עבודה במליארד שקל 1500 מקומות עבודה ואילו במליארד דולר 7,500 מקומות עבודה חדשים. ”מקומות העבודה החדשים יתרמו לקיום תושבי ישראל – והם יוכלו לחיות מיצירה ולא מקצבאות ולא מהבטחת הכנסה ולא מבתי תמחוי אלא מעבודה ומיצירה של התוצרת שלנו”, אמר השר.

במרכז דבריו פירט השר אולמרט מספר הצעות לקידום התוצרת המקומית כדי שאזרחי ישראל לפני שהם שולחים יד להוריד מהמדף תוצרת חוץ יפנו קודם כל אל התוצרת הישראלית. השר גילה כי רכש הגומלין של מדינות חוץ מישראל הגיע כבר לסכום של 1.7 מיליארד דולר בעקבות יצוא של 21 מיליארד דולר מישראל – והדבר מייצר אלפי מקומות עבודה.

בסיום דבריו ציין השר כי ישראל לא תחזור לסבסוד תוצרת ישראל על-ידי הגבהת חומות מכס שבודדו אותנו בעולם.